klik ....2...

SELAMAT DATANG
 online

waktu....



hidup ku menghitung waktu....
waktu bergerak pantas...
tidak terhitung bagi ku...
waktu yang berlalu ...
ku biarkan ia pergi...
ku tinggalkan ia jauh-jauh...
yang ku tunggu...
waktu keceriaan
dan
kebahagiaan
.....
tetapi
bilakah aku dapat mengecapinya...
...........
.................
...................

Cahaya dan gelap...


Kilauan cahaya menerangi malam...
Hilang gelap di sebalik sinar....
Kegembiraan menghilangkan kedukaan....
Hilang kesedihan disebalik keceriaan...
...........

percaya atau tidak..


adakah anda percaya atau tidak.....
biasa nya kita tahu ikan yang besar adalah ikan paus dan ikan u....
spesis ikan-ikan nie adalah ikan air masin....
dan selalu di jumpai dan di lihat di mana-mana...
ini dah biasa kita lihat kan...
tetapi spesis ikan air tawar lak ...
pernah anda lihat....
mungkin anda pernah dengar...tapi x pasti ianya ada atau tidak kan....
tetapi memang ada.....






ha.....lihat lah bertapa besar nya ikan nie...
umpama seekor lembu jantan

tengok lah macamnana besar nya.....sampai 10 orang yang mengerjakannya


kalau daging nya di timbang 1kg...agak berapa keluarga yang dapat yea.....

hari nie penuh dugaan




hari ini adalah hari dugaan buat saya.....
macam jatuh di timpa tangga lak jadi nya..
tidak saya duga perkara ini berlaku....
nak tau apa yang terjadi....

1. Pepagi lagi dh sakit perut.pedih rasanya..nasib baik nk balik kerja..
2.dh sampai rumah..kunci mangga pulak patah...
Pikir2 punya pikir..panjat bumbung..rasa cam perompak lak..lalu atas syling dlm gelap..pastu nk turun...gerun lak ..tinggi tu...dlm 12 kaki...nekat aje lah..terus terjun ke bawah...sebelum terjun..mulut x habis2 membacam bismillah...nasip baik dapat mendarat dgn selamat...walaupun tapak kaki sakit..allhamdulilah saya selamat..x de apa2 berlaku..dapat juga masuk ke dlm rumah...cari kunci spair.....

pas nie...kena simpan kunci spair dalam keta....
takut kejadian hari ini berulang.....

dugaan n cabaran

selamat menyambut maal hijrah 1431





selamat mrnyambut maal hijrah ,semoga tahun yang mendatang penuh bermakna dalam hidup kita ....
dan tahun yang lepas menjadi pengajaran buat kita semua......

yang serasi dan sepadan.......





dalam....menantian ........
sesuatu yang dinantikan.....


mungkinkah akan aku dapat mengapai....


mungkinkah sesuatu yang aku nantikan akan ku temui......


adakah aku sedang berkhayal.....
mengelamun........


tetapi....
ingat lah....


sesuatu yang di nantikan tidakakan datang sendiri...


melainkan aku yang datang kepadanya..


dan mengapainya.....sendiri...


dan terus aku memilikinya....


tetapi....
adakah yang aku miliki serasi dan sepadan dengan ku...






aku pun tadak tahu


dan sampai kini aku menanti dan mencari.....


sesuatu yang serasi dan sepadan dengan aku....


menanti dan terus mencari.......
.....

sok nak tengok cerita santau....sapa dah tengok.....




salam....
tengah buat apa semua....
tgh wat apa tu.....
dah tengok cerita santau ker.....
macamana ceritanya....
ok x...
saya lom g tengok...
almaklom lah kerja...balik dah penat....
tapi saya planing nak tengok besok mlm ...
pas balik kerja ....
leh la nonton...dan balik lewat sikit...
sbb isnin kerja petang...
so leh la bangun lambat.....hahahaha....
saya dengar ceritanya best....n menyeramkan...
betul ker...
x sabar lak nak tenguk cerita santau sok....
hahahaah.......




stom warriors.....

















tunggu....punya tunggu...dah dapat tengok cerita nie.....
fuhh.....best giler la cerita nie...
dari mula sampai habis ,penuh aksi ....rugi siapa yang lom tengok....



effact bunyi nya sungguh mengancam....
denagan seni grafik yang unic.....
cam kat komic punya.........
memang best la.....
apa lagi....
g la tengok.....
saya dah tengok...
anda bila lagi.....






Jom tengok the storm warriors

Salam semua ...
Hahaha.,tengah wat apa petang2 nie...jom la kita tgk wayang ...sya
sekarang nie dlm panggung wayang ..nak tgk the storm
warriors...hahaha..
Saya x sabar2 nk tgk aksi-aksi hebat dlm cerita nie...

Sekarang nie tgh layan lagu yang bkunandang di corong sepiker pangung,
rentak irama yg dimainkan rentak disco.,..
Dan suasana dingin mula menyelimuti badan.,
sejuk rase nye...
Lagu sudah bersilih ganti.. Bila la wayang nk bermula nie...
....
Tunggu punya tunggu ...
Wayang pn dh nak start..
Ok la sya nk tgk nie... Bye

--
Sent from my mobile device

storm warrior vs ninja assassin



di antara 2 movie nie...yang mana paling best.........
sesiapa dah tengok movie nie.....
apa pendapat anda semua...
yang mana paling best...








BERFANTASI MASA MUDA VS MENYESAL MASA TUA


BERFANTASI MASA MUDA VS MENYESAL MASA TUA!!PILIHAN ANDA SEKARANG...KESANNYA MASA AKAN DATANG



MASA MUDA=AHH...ENJOY DULU....malaslah nak usaha lebih2,....marilah lepak2 buat apa susah2 nak tinggikan taraf hidup...., apa nak buat simpanan kat bank?...elehhh..angan2 mat jeninlah tuu,..jom buat bisnes duduk diam2 dapat duit..tak yah usaha?...AHH, AKU TAK CAYE SUME NIH...


masa tua kita tak tau lagiberingat sebelum sesuatu yg buruk terjadi...jangan buang masa anda buat benda yg tak berfaedah...RAMAI YANG BERPUSING2 DI TEMPAT YG SAMA SELEPAS BUAT SIDE INCOME? KENAPA INI TERJADI? SEPATUTNYA SEMAKIN LAMA SEMAKIN MAJU BIZ ANDA!! BUAT PILIHAN YG TEPAT SEBELUM ANDA BERPUSING2 DI TITIK MULA ANDA 6 BULAN YG LEPAS!!! MULAKAN PERUBAHAN ANDA SEKARANG!!!

THE BIGGESTLOSSER





tiada apa 2 yang di buat hari ini ...
nonton chanel 702 (HMK)astro
ujibakat kat asia...
ramai yang masuk...
semua berbadan besar...
seluruh lapisan masyarakat cuba nasib...
masa uji bakat tu ..ada makan2 lak tu...
13 minggu ...siapa yang leh kurangkan berat badan dapat usd$100.000...
huh lumayan sekali.....
nampaknya bukan senang nak kurus...
macam-macam aktiviti nak buat....
yea la kan...
nak berlari pas tu melompat...
bukan senang nak buat tu...
lebih-lebih lagi yang berbadan besar....
seksa di buat nya...
nampak nya bukan senang nak kurangkan berat badan.... 

apa aktiviti minggu ini......




salama semua...
apa aktiviti hari minggu ini.....
hari minggu adalah hari yang baik untuk menenangkan fikiran...
kerana hari ini lah kita dapat menenangkan fikiran...
yea kan dah 1 minggu dengan tugasan seharian ....
mesti kusut kepala kan....
macam saya nie dah satu minggu kerja 12 jam 1 hari,lesu badan di buat nya...
kerja malam lak tu....badan jadi letih ...mana tidaknya tidur siang ....mana lah puas kan..
dah lah tu lak kerja dalam econd lak...peluh dah tentu tidak keluar nya....so banyak lah garamgalian berkumpul kat badan....dah jadi lemau .....

so ....
hari ini saya nak merehatkan diri lah hari ini...
merehatkan otot yang lenguh....
dan kalo tiada halangan petang nie nak bersukan sikit...
nak keluarkan peluh....
nak buang segala garam galian yang ada kat badan nie...
hahaha...betul tidak.....

tetapi sebelum tu tengahari nanti saya akan pergi kenduri ke rumah sahabat saya...
almaklom lah waktu-waktu cuti sekolah niekan ,banyak majilis kenduri di adakan....
tetapi yang saya nak pergi nie bukan kenduri kawin.....
tetapi kenduri akekah .....

nie tengah kosongkan perut nie...hahaha...
kang kalo penuh perut ...makan sikit lak ...rugi.....
ahhaha...almaklom lah orang bujang....
malas nak masak ....

hari minggu nie saya tidak merancang nak kemana-mana ...
duduk kat rumah ajelah....
lagipun bulan nie cuaca tidak leh nak diduga...pagi panas tengahari atau petang hujan lak...
lagi pun sekarang nie musim hujan...
waktu hujan-hujan nie ddk rumah lagi best....
leh tido...hahaha...

okey lah setakat nie je lah cerita saya ....
lain kali sambung lagi.....
akhir kata ....

selamat bercuti buat semua.....

Fadhilat beristighfar:




Fadhilat beristighfar:


a. Sabda Rasulullah SAW : "Siapa yang melazimkan amalan istighfar 70 X sehari, dia tidak akan ditulis sebagai orang yang lupa (nyanyuk)."
Sebelum nyanyuk di hari tua, amalkan sejak muda-muda lagi. Rasulullah SAW menganjurkan kita beristighfar 70 atau 100 kali sehari. Baginda sendiri melakukannya lebih dari 100 X sehari. Adalah diingatkan untuk mencapai target ini, eloklah kita menjadualkan amalan zikir ini dalam
amalan-amalan harian kita.


b .Sabda Rasulullah SAW : "Siapa yang melazimkan amalan istighfar, akan dikeluarkan Allah dari sifat ham dan hazan. Sifat ham bererti gelisah yang tidak menentu yang sering melanda kaum wanita. Sifat hazan bererti berdukacita" !


c. Istighfar juga memurahkan rezeki. Jangan dianggap rezeki itu hanya dalam bentuk wang ringgit atau harta benda. Tetapi ia juga termasuk kesihatan, umur, kasih sayang dan anak-anak. Sedekah tidak semestinya dalam bentuk wang ringgit. Sedekah juga termasuk:


1. Tuturkata/percakapan yang baik.
2. Memberi salam.
3. Memaniskan wajah.


Juga terutamanya kepada ahli keluarga. Rasulullah SAW pernah bersabda,
"Kamu senyum sahaja pun sudah menjadi sedekah."
Terdapat juga suatu syair


Arab yang berbunyi :
"Nak buat baik, sangatlah mudah, Maniskan wajah, lembutkan lidah."
Maka setelah diberi peringatan oleh Rasulullah SAW marilah kita bertafakkur dan bermuhasabah diri-diri kita. Sekiranya terdapat sifat-sifat buruk yang boleh menjerumuskan kita ke dalam api neraka itu,
maka eloklah kita mengubah sikap kita dari sekarang.


" SAMPAIKANLAH WALAU SEPOTONG AYAT -Sabda Rasulullah SAW"

halal yang di ragui...





Mie Yabi 

RASA AYAM BABI 


50% halal....... . 


itu macam punya halal pun ada ka..ish2



syaitan dan arak...




syaitan menyesatkan kita....
jadi berhati-hatilah setiap masa....
kerana dia seteru yang nyata...


tontonlah...



apa pendapat anda semua setelah menonton video ini.....

bebas...




jikalau aku menjadi burung ,....
aku bebas bermain di ruang angkasa...
kemana mana aku pergi ,tampa halangan...
terbang tinggi ,sayup membelah awan....
melihat keindahan alam ciptaan tuhan...

kenangan 2009




salam buat semua....
hari ini dah masuk bulan 12...
dan tidak lama lagi kita akan menutup tirai tahun 2009 dan akan membuka tirai baru tahun 2010...
banyak kenangan yang di lalui pada tahun 2009....
kenangan manis atau pun yang pahit....kita rasai...
apabila dikenang kembali kenangan yang lalu...
mungkin ada di antara kita tersenyum sendiri. dan ada yang mengalirkan air mata....
yea la kan bermacam2 ialah kita tempuhi...
suka duka adalah mainan didalam penghidupan kita...
selagi hayat di kandung badan ,bermacam-macam kenangan kita tempuhi...
jikalau ada yang mengalami kenangan yang pahit...jangan lah salahkan sesiapa...sebaliknya ,kita renung apakah khidmah yang berlaku di sebaliknya...ia akan menjadikan kita lebih matang....
dan jangan lah nenyalahkan takdir .....

bagi diri saya lak....tahun ini adalah tahun yang mencabar bagi saya...
walaupun saya telah terlepas dari suatu beban yang tidak tertanggung...
saya hampir-hampir tewas dalam menghadapi penghidupan yang paling mencabar...
hidup saya macam terumbang-ambing....tampa tujuan....
namun dengan semangat yang cekal dan sokongan dari kengkawan ,hati saya menjadi tabah untuk menempuhi penghidupan baru....
semangat yang diberikan oleh kengkawan amat bermakana bagi saya...tidak kiralah dari alam nyata dan alam maya(rakan-rakan blogging)membuat saya tabah mengharungi penghidupan yang baru...

saya harap kenangan pahit yang saya lalui tidak akan berulang kembali...biarlah ia berlalu pergi...
dan tahun-tahun yang mendatang memberi sesuatu yang berharga dalam hidup saya....

selamat menyambut HARI RAYA AIDILADHA

salam buat semua ...
tidak lama lagi kita akan menyambut RAYA HAJI  atau RAYA QURBAN atau RAYA AIDILADHA.....
dan mari lah kita mendoakan agar jemah-jemah yang menunaikan RUKUN ISLAM yang ke 5...iaitu menunaikan haji ..selamat menjalankannya ,dan selamat pulang ke tanah air....AMIN.....
dan di kesempatan ini saya ingin mengucapkan .......



selamat menyambut HARI RAYA AIDIL ADHA


sesiapa yang balik kampung tu saya ucapkan




berhati-hati ketika memandu ,kearana musim2 raya nie jalan sesak..






pandu kereta dengan selamat kerana sekarang nie musim hujan






akhir kata selamat menjamu lemang dan rendang daging qurban

9 SEBAB-SEBAB HATI TIDAK BAHAGIA



Antara mazmummah utama yang menghilangkan bahagia di hati ialah :
1. Pemarah paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak tenang.


2. Pendendam tersembunyi iaitu mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung.


3. Hasad dengki - amalanya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan.


4. Bakhil - sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dll. dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. (rezeki yang diberi oleh Allah elok dikongsi bersama..-derma) Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui maknusia


5. Tamak orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut...walau berapa banyak yg diminum tetap tak abis jugak.....lagipun org tamak selalu rugi.. ** Ingat ! yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita. (mungkin ada hak orang lain di situ) Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan.


6. Tidak sabar andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar. (oleh itu banyak2kanlah bersabar bila hadapi dugaan..cthnyer time keja banyak..tetap maintain vogue walau keja bertimbun atas meja..heh..heh..)


7. Ego - ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin.


8. Riak terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakun-lakun di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. -Allah marah kalau kita riak..takabbur dgn aper yg kita ada..


9. Cinta dunia - tidak dapat menderita, .....dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya. Berhartalah tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu. biler mati cuma bawa amalan dan doa anak yg soleh/solehah... Cinta dunia merupakan "neraka dunia" kerana dunia itu "panas" akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati.


Kesimpulan
Jadi yang meragut kebahagiaan sebenarnya bukanlah secara TOTALnya disebabkan kemiskinan, musibah, kesibukan dllnya. tetapi ialah MAZMUMMAH.
Makin tinggi mazmummah seseorang, makin ia tidak BAHAGIA. Samada bermujahadah atau biarkan saja mazmummah itu, kedua-duanya tetap menderita tetapi andainya bermujahadah kita akan dibantu Allah dan akan bahagia jua akhirnya. So..sama-samalah kite sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain....andai kita terleka dengan dunia buruklahh padahnya.
Wallahualam"




renung seketika...




Ilmu utk dikongsi bersama :

Pagi semlm dengar radio ikim (91.50 fm), ustaz Zawawi citer tentang sunnah Rasulallah s.a.w.
Antaranya tentang bab memberi salam.
Baginda memberi salam dgn lafaz "assalamualaikum" dan menjawab salam
dari para sahabat dgn salam yg penuh "waalaikumussalam warahmatulallahhi wabarakatuh"

Beri salam - assalamualaikum"
Jawab salam - "waalaikumussalam warahmatulallah hi wabarakatuh"



Apabila kira berkirim salam pada org lain, hendaklah kita berkata "Kirim salam assalamualaikum pada ZIZAH ye" contoh lerr....
Bukannya : "Kirim salam kat ZIZAH ye"

Dan bukannya " Kirim salam maut" statement ini adalah berdosa, walaupun sekadar gurauan!

Semoga ada manfaat.

"Akum = Avde Kokhavim U Mazzalot"
Maksud singkatan " A'kum"

Untuk renungan bersama :

Janganlah kita menggantikan perkataan
"Assalamualaikum" dengan "A'kum" dalam sms atau apa sekalipu melalui tulisan.
Jika perkataan Assalamualaikum itu panjang, maka hendaklah kita ganti dengan perkataan
"As Salam" iaitu sama makna dengan Assalamualaikum.
Sesama lah kita memberitahu member-member yang selalu sangat guna
shortform A'kum dalam sms ataupun email. Perkataan 'AKUM' adalah gelaran untuk orang-orang Yahudi untuk orang-orang bukan yahudi yang bermaksud 'BINATANG' dalam Bahasa Ibrani.

Ia singkatan daripada perkataan 'Avde Kokhavim U Mazzalot' yang
bermaksud 'HAMBA-HAMBA BINATANG DAN ORANG-ORANG SESAT'.
Mulai sekarang jika ada orang hantar shortform "A'kum", kita ingatkan
dia guna "As Salam" kerana salam ialah dari perkataan Assalamualaikum.
Semoga ada manfaatnya.



JIKA ANDA TIDAK KEBERATAN, FORWARD LAH CERITA KEPADA TEMAN TEMAN MU,
KERANA SESUNGGUHNYA ILMU YANG BERMANFAAT ITU, AKAN ABADI JIKA DIAMALKAN.

kalau ada kemuskilan berjumpalah yg pakar dlm bidang ni.....




dah masuk ujung tahun yea....

salam buat semua...
masa berlalu bergitu  cepat yae......sekarang nie dah ujung bulan 11 dan tidak lama lagi masuk bulan 12....
dan x lama lagi kita akan menyambut  tahun baru....2010....
banyak kenangan yang kita lalui di dalam tahun 2009...pahit manis penghidupan kita lalui dengan tabah....

oh yea hari  ini dah mula cuti sekolah kan.....cuti panjang lak tu.....
cemburu lak saya kat mereka2 yang bercuti panjang tu.....ha...ha.....
tapi kalo cemburu  sangat ...mohon lah jadi guru ......kang senang lah dapat cuti panjang....
haha....tapi cam saya yang dah berumur nie lehker jadi cikgu.....

biasanya musim2 cuti sekolah nie...banyak diantara yang single-single /bujang mengakhiri zaman bujang mereka......walihmatulurus lah tu.....
memang ramai akan mendiri kan masjid di waktu ini...
almaklom lah waktu cuti sekolah nie....ramai yang bercuti kan....
so ramai lah sedara sedarah yang datang menolong...kata orang jawa  rewang lah(menolong dalam sesuatu majelis bukan melepak tau)
dengan adanya mereka nie maka majelis akan menjadi lebih meriah kan.....

dan di kesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat pengantin baru buat sahabat saya ini....
semoga di panjangkan jodoh sehingga ke akhirhayat bersama suami yang tercinta...




HAMIMAH  dan MUHD JAMIL

majlis perkahwinannya pada 22.11,09(rumah mimah) dan 29.11.09 (kat rumah jamil )...
masa saya sampai kerumah pengantin ,kebetul lak masa pengantin lelaki berarak ...tu yang dapat snap gambau masa pengantin nak makan beridang ....
sengguh secocok  kedua-dua mempelai nie...
dan akhir kata.....
semoga berbahagia  dan jangan gado2 tau.....haha.......

dan musim2 nie lak musim ujan lak tu...
banyak negeri di landa banjir...
nak2 kat pantai timur...kelantan dan terengganu....
sedang mengalami kebanjiran....
semoga  kita selamat dari mangsa kebanjiran ini....

dan buat sesiapa yang memandu lak ...
di musim2 ujan nie berhati2 lah memandu....
kalo ujan lebat tu ,lebih baik lah derhenti di tempat yang selamat....
dan kalo mengantuk  berehat lah dahulu ditempat yang selamat,melelapkan mata barang seketika....
untuk mengelakkan sesuatu yang x diingini berlaku..
biarlah lambat janji selamat ke tempat yang ditujui.....
ingat lah orang yang tersayang....

ok lah setakat nie dahulu celoteh saya nie.....
salam







transfomasi...........2009/10

salam semua...
haha....ini entery saya yang pertama setelah blog saya di tukar domin nya....
domin setiasahabat terpaksa di tukar sebab -sebab peribadi....jadi lahir lah blog ini....
saya harap blog baru saya ini tidak di bayangi oleh blog saya yang lama....
kisah -kisah lama biar lah terkubur bersama2 blog yang lama itu....

kini saya mula mengorak langkah bersama blog saya yang baru ini.....
memulakan tahun baru dengan suasana yang baru.......
azam yang baru....
dukalara yang lama ditinggalkan mengikut pergerakan masa yang berlalu...

ha...ha......mulakan penghidupan yang baru...langkah baru.....suasana yang baru...



telah bertukar di atas sesuatu sebab...

selamat datang ke blog saya yang baru.....

blog ini akan tinggal kenangan....

Salam buat semua..
Sedih rasa di hati...setelah setahun blog nie dilahirkan....setelah
setahun berlalu...banyak kenangan pahit dan manis di lalui....kita
bersama2 melayari di dunia blog ini...
Terdetik di hati untuk menutup blog ini..walaupun berat di
hati....setelah di telek teliti...blog nie terpaksa di tutup ...dan
terkubur lah blog ini di sini....
Maaf dipinta jika setiasahabat ada terkasar bahasa dan saya harap
hubungan kita x sampai disini ...dan temui saya di blog saya yang
baru......

--
Sent from my mobile device

tentang cerita NARUTO.....





salam semua....
di sini siapa suka tengok cerita   NARUTO.....
mungkin di antara sahabat2 semua meminati cerita ini...
sahabat2 saya di tempat kerja saya ada yang suka /mengikuti perkembangan cerita katun ini..
ada yang sanggup simpan koleksi dvd cerita naruto tu...koleksi berliau dari siri 1 sampailah yang terbaru...
banyak tu...siri yang terbaru saya rasa dah ke 200++ (sya pn x tahu ,sbb sya x ikut  siri nie)..
keluaran  dvd cerita NARUTO nie boleh dikata kan tiap2 minggu ada siri baru...
ada yang sanggup menunggu dan kompol dalam 3 atau 4 siri,untuk menonton dengan khusyuk..
yea lah mana best kalo tenguk separuh  cerita...tenggah2 sedap menonton cerita nie ,tergantung lak...
kena tunggu mggu depan lak...tu yang sanggup x tenguk 2 atau 3 minggu...sebab nak tenguk sekali jalan..
nie yang suka kompol cerita dan buat koleksi la...

tetapi  yang nak meminjam nie jugak ada...tunggu member tu beli cerita baru aje ,terus nak memimjam...
dah tu kolo pulangkn dvd tu ok ,x pe gak...nie pulang dengan dvd calar lah....atau x pulang pn ada....

itu lah penangan cerira NARUTO....
x kira dari budak2 sampai yang berumur.....
ada yang minat cerita NARUTO  nie...

best ker cerita NARUTO tu ker.....
tapi pada saya biasa aje dengan cerita2 katun yang lain.....
mungkin ada sesuatu yang menarik yang x dapat saya rasakan...

mereka yang minat cerita NARUTO  saja yang tahu...

pada anda lak cam na lak yea..

dapat duit....750,000.00 USD...pak cik kayooooooooooooop......





salam...
apa kabar semua...
mesti baik kan...
baru2 nie saya dapat email lagi...
orang nak bagi duit tu....nak tau nilai nya berapa...

sebanyak.....750,000.00 USD tu.....

banyak tu...kalo di tukar kepada rm...rm2 juta tu....
3 keturunan makan tidak adis...
dalam dunia sekarang nie ,mana ada orang nak bagi kita duit senang2....
siapa yang mata duitan mmg lah kena tipu...
mula2 nak no akaun lah...
pas tu mintak duit untuk duit proses lah...
pas tu ada masalah la ...mintak duit lagi...
lama2 dah banyak duit yang di bagi...duit yang nak dapat hanya tinggal kenangan lah..
sebab kena tipu...
dunia sekarang ..dunia duit...kerana duit manusia sanggup melakukan apa sahaja...
...

ini lah email yang saya dapat...

Dear Sir/Madam,


There is an issue with the WESTERN UNION MONEY TRANSFER NIGERIA, the sum
of 750,000.00 USD was credited to file number KTU/9023118308/0324
directed in cash,your email address was tagged the owner.

The INTERNATIONAL MONETARY FUND (IMF) contacted us for your compensation
acouple of hours ago due to your allocated security code.

They said that they choose to send it to an email address instead of a
name.We are unable to complete a transfer directed at an email address, so
we require somemore information in order to complete this transfer.

Your name,contact address,Country,phone number,Occupation,Age, Monthly
Income,Date of birth,Postal code.

In order to resolve this problem,please email via Western Union
SolicitorsFund Verification Department:THE MANAGEMENT OF WESTERN UNION
MONEY TRANSFER,NIGERIA HEAD OFFICE.DISPATCHED THIS DAY.

Email: ferwnunion@hotmail.com
Best regards,
Hary Owen
Tel:+234 8052136001

Western Union®

renenungan sejenak.....




Fadhilat beristighfar:

a. Sabda Rasulullah SAW : "Siapa yang melazimkan amalan istighfar 70 X sehari, dia tidak akan ditulis sebagai orang yang lupa (nyanyuk)."
Sebelum nyanyuk di hari tua, amalkan sejak muda-muda lagi. Rasulullah SAW menganjurkan kita beristighfar 70 atau 100 kali sehari. Baginda sendiri melakukannya lebih dari 100 X sehari. Adalah diingatkan untuk mencapai target ini, eloklah kita menjadualkan amalan zikir ini dalam
amalan-amalan harian kita.

b .Sabda Rasulullah SAW : "Siapa yang melazimkan amalan istighfar, akan dikeluarkan Allah dari sifat ham dan hazan. Sifat ham bererti gelisah yang tidak menentu yang sering melanda kaum wanita. Sifat hazan bererti berdukacita" !

c. Istighfar juga memurahkan rezeki. Jangan dianggap rezeki itu hanya dalam bentuk wang ringgit atau harta benda. Tetapi ia juga termasuk kesihatan, umur, kasih sayang dan anak-anak. Sedekah tidak semestinya dalam bentuk wang ringgit. Sedekah juga termasuk:

1. Tuturkata/percakapan yang baik.
2. Memberi salam.
3. Memaniskan wajah.

Juga terutamanya kepada ahli keluarga. Rasulullah SAW pernah bersabda,
"Kamu senyum sahaja pun sudah menjadi sedekah."
Terdapat juga suatu syair

Arab yang berbunyi :
"Nak buat baik, sangatlah mudah, Maniskan wajah, lembutkan lidah."
Maka setelah diberi peringatan oleh Rasulullah SAW marilah kita bertafakkur dan bermuhasabah diri-diri kita. Sekiranya terdapat sifat-sifat buruk yang boleh menjerumuskan kita ke dalam api neraka itu,
maka eloklah kita mengubah sikap kita dari sekarang.

Hujan dan ubi rebus...hmmm

Salam buat semua...
Apa kabar semua...
Apa aktiviti minggu nie...
Mungkin sahabat2 akan membawa keluarga bjalan2 kan...
Tapi bulan nie musim ujan kemana la kita nk bjalan2 yea..nk bekelah hujan lak...
Ada x de buat aktiviti indoor aje la yea..atau x pun tengok wayang ..
Ha..kat pangung wayang tengah tayangkan cerita 2012,kan apa lagi ..tonton la bsama keluarga...
Dengar cerita mcm best aje cerita tu...

Saya lak balik kg kt johor.
Da lama x balik .rindu lak rasa kt ayh dan ibu saya.
Pg2 lgi sya da btolak balik kekampung..x sabar2 lah nk balik kg..angkut apa yang sempat aje..sempat juga sya belikan belacan n cencaluk ..sebagai buah tangan untuk di bawa balik ke kg...

Cuaca kt kampumg redup n sejuk nyaman..membuat mata sya layu nak tido...kena lak ujan mula turun,lagi la mengantuk...

Tengah baring2 atas katil melayan mata yang mengantuk ,dan mendengar irama hujan diluar ,tetiba lak teringat kan ubi rebus....
Memang sedap makan ubi rebus time2 ujan nie..nk lak dicicah ikan kembung masin..perrghhh...sedap rasanya...kena lak air kopi o panas..lagi best...teringat masa sya kecik2 dulu.aruah nenek saya rajin rebus ubi waktu2 cam nie..
Dapat2 ubi yang fresh lak..yg ditanam keliling rumah..senang je lah cabut..x yah nk beli2 ....
Kalo nk makan cabut aje la,.pastu rebus...senang aje la...
Tapi sekarang payah la sikit nk makan ubi..sebabnya,ubi dh x banyak ditanan..kalo kt bandar lagi lah ..payah nk jumpa..kalo kat pasar,nasip2 la dapat jumpa..kalo ada pun mahal...

Okey lah mata sya pun dh mula layu nie..nk tido ..baru pas kerja mlm..x tido2 g nie....

Sya nk tido dulu ..
Sekian..

P/s:buat mu disana selamat bcuti..

disuatu situasi....






(situasi)diluar hujan turun renyai2..gemersik irama titisan ujan mengusik ketenangan malam..
rentaknya mengalonkan melodi yang indah...sungguh menenangkan ...
suasana sejuk menyelubungi malam....

remote di capai ...button on ditekan...
alamak tv x on lak...tekan switch tv lak....
chanel yang terkeluar chanel 701(astro-axn)...lak...
cerita gost raider..lak...
mmg dah tenguk cerita tu....
layan ajerla....

suasana sejuk membuatkan irama tambahan berlaku lak....
perut berkeroncong lagu irama melayu asli...
berkerongcong minta di isi...
mengapa...
sudah satu hari,ia tidak berisi..
kerana satu hari ini aku x bermaya..
lemah satu badan...
x bermaya untuk bangun...
aku demam....

dengan lemah gemalai mengikut rentak hujan aku melangkah kedapur..
mencari sesuatu untuk mengisi perut ku yang berkeroncong..
meggi ku capai,menjadi pilihan...
ku masak...
ku ratah...untuk mengurangkan kelaparan...
setelah satu mangkuk ku bedal...
perut yang berkeroncong menjadi senyap...

aku sambung melihat cerita gost raider...
sedang asyik melayan cerita ....
aku terpandang jam di dinding...
alamak....
.
.
.
.
.
.
.
.
jam dah kol 10 mlm...
aku dah terlambat..
sebenarnya hari nie aku berkerja malam..
malam terakhir...
dan
esok dan ahad aku cuti...
so aku nak balik kampung....
dah lama x balik kampung...

aku pun bergegas persiap untuk berkerja...

selamat malam semua...
dan
selamat bercuti...

p/s:buat mu di sana  ,selamat berehat,tenangkan fikiran dari tugasan yang banyak tu.....lupakan buat seketika...

dah satu tahun....ia berlaku...




hari ini genap 1 tahun ia berlaku....
rasa bergitu cepat masa beredar...
segala perit maung ku rasai..
setelah sekian lama ku gengam...
sekian lama aku bertahan....
akhirnya terpaksa aku lepaskan...

aku terpaksa ...
dari aku menyeksa...
dan aku terseksa...
lebih baik aku melepaskannya...

biarlah ia bebas ...
mengikut kemahuan dirinya....
mengikut haluannya sendiri...

walaupun perit bagiku...
namun aku terpaksa melepaskannya....

dan tidak disangka ...
aku telah diinaya...
sanggup berbuat bergitu terhadapku....
untuk kepuasan sendiri...

namun sesuatu yang berlaku itu ..
ada sesuatu disebaliknya...
hanya tunggu dan lihat sahaja ...
dari jauh....

biarlah ia gembira ...
apa yang di hajati....
telah dikecapi....
semoga bahagia....

dan aku.....
aku mengorak langkah....
setelah jatuh tersungkur....
menyusun langkah ...
satu persatu...
bangun setelah jatuh...
berjalan kedepan...
tampa menoleh kebelakang....

berhati2 dalam menentukan penghidupan yang baru....
agar peristiwa lama tidak akan berulang.....

semoga perjalanan yang baru ini....
dapat memberi sesuatu yang baik bagiku...

mendapat kecerian sehingga ke akhir hayat......

tanduk iblis......







MAKLUMAT INI DARI USTAZ HARUN DIN, BELIAU BACAKAN ARTIKEL TTG FAKTA BAHAWA
PLANET MARIKH ( PLANET TERDEKAT DGN BUMI ) TELAH MENGALAMI PUSINGAN
TERBALIK PADA BULAN SEPTEMBER LEPAS. INI MENUNJUKKAN BAHAWA PLANET YANG
BERHAMPIRAN DENGAN PLANET MARIKH JUGA AKAN MENGALAMI KEJADIAN YANG SAMA.
MAKA AKAN TERJADILAH KEJADIAN MATAHARI AKAN TIMBUL DARI ARAH BARAT YANG
JUGA MERUPAKAN TANDA-TANDA BESAR KIAMAT. PADA MASA ITU JUGALAH PINTU
TAUBAT AKAN DITUTUP... KATA PARA ASTRONOMI PLANET, BUMI HANYA TUNGGU MASA
SAJA. MAKLUMAT INI TIDAK DIDEDAHKAN SECARA MELUAS DAN TELAH DIHENTIKAN
PENYEBARANNYA OLEH 'NASA' KERANA IA MENGUNTUNGKAN UMAT ISLAM. AMBILLAH
PERANAN... wallahu a'lam



Sabda rasulullah s.a.w yang bermaksud....
" siapa yang bersolat ketika matahari hendak terbenam .... maka
sebenarnya dia sedang bersolat di antara 2 tanduk iblis"

2012....dalam tanda tanya...





salam buat semua...
kini boleh dikatakan tengah heboh di perkatakan tentang tahun 2012..

pelbagai fakta dan firasat telah di keluarkan..
dari kajian sains..dan sejarah kuno semua dibincangkan..


yang mengatakan 2012 berlakunya kiamat....





sehingga lahirnya sebuah filem yang mengesahkan berlakunya kiamat...




tetapi sememangnya kiamat akan berlaku..
hanya ALLAH sahaja yang mengetahuinya bila kiamat akan berlaku...

tetapi tanda-tanda kiamat sememangnya telah banyak berlaku...
cuma kita sedar atau tidak...
ini menunjukkan bahawa hari kiamat telah hampir ...
tetapi bila....
itu tidak di ketahui..
hanya ALLAH sahaja yang mengetahuinya..

marilah kita bersiap sedia menghadapinya....

kita renung seketika....




Kita ini semuanya sama
Tiada beza yang tua mahupun yang muda
Jangan menyombong atau takbur sesama manusia
Sekalipun kita berpangkat atau berilmu
Kerana disisi Allah
Kita semuanya sama
Kata ustaz
Jangan kita hina orang yang lemah
Yang kurang berada
Mahupun yang kurang paras rupa
Tiada beza yang mengerjakan sawah
Mahupun yang membina perumahan mewah
Kerana disisi Allah
Kita semuanya sama


Kata ustaz lagi
Jangan kita hina
Budak kecil yang comot lagi berhingus
Kerana dia tiada dosa
Sedangkan kita
Setiap waktu dan ketika
Memenuhi hati kita
Dengan titik-titik noda
Dalam tidur, dalam jaga


Akhirnya ustaz berpesan,
Ingatlah!
Kita manusia semuanya adalah sama
Yang membezakan kita
Hanyalah AMAL dan TAQWA
Biarlah kita kurang dimata manusia
Tetapi tinggi disisi ALLAH


Peliharalah dirimu
Agar tidak dinodai dengan suasana
Sesungguhnya dirimu
Ada harga diri
Yang tidak ternilai mahalnya


Segalanya UjiaN
ALLAH menguji KEIKHLASAN bila bersendirian...
ALLAH memberi KEDEWASAAN bila ada masalah...
ALLAH melatih KESABARAN dalam kesakitan...
ALLAH tak PERNAH ambil sesuatu yg kita sayang TANPA menggantikan dengan yg lebih baik....


SAHABAT SEJATI
apabila ingin berteman,jgnlah krn KELEBIHANNYA,krn mungkin dgn 1 KELEMAHAN, kau akan MENJAUHINYA...
andai kau ingin BERTEMAN, jgnlah krn KEBAIKANNYA, krn dgn 1 KEBURUKAN, kau akan MEMBENCINYA...
andai kau ingin berteman, jgnlah krn ILMUNYA, krn apabil dia BUNTU, kau akan MEMFITNAHNYA....
andai kau ingin berteman jgnlah krn sifat CERIANYA, krn andai dia MURAM, mungkin kau akn MENJAUHINYA...
Andai kau ingin berteman.....TERIMALAH dia seadanya kerana dia juga MANUSIA BIASA SEPERTIMU....




Moralnya: Kita semua ada kelebihan ada kekurangan… jangan sesekali kita pupuk dalam diri kita sifat suka mencari2 kekurangan, keburukan org lain, Renunglah diri sendiri…jangan mata kita hanya melihat KOYAK di kain org lain sedangkan kita lupa kain di badan kita yg mungkin TERKOYAK... Tutuplah Keaiban org lain semoga ALLAH menutup keaiban diri kita.

apa petuanya.....




salam buat semua sahabat2....
apa kabar yea....
mungkin sahabat2 semua sedang berehat bersama sama keluarga yea....
al maklomlah di hari minggu nie waktu kita merehat kan badan dan bersukaria bersama2 keluarga..

mampakyna sekarang nie blog nie da jarang di updatekan...
bukan saya nak menyepikan diri..
tetapi ketandusan idea....
tetapi saya akan cuba sedayaupaya yang boleh untuk mengupdate blog ini....

oklah melalut lah saya nie....

sebenarnya saya nie ada satu masalah...
besar x besar lah...dam kecil x kecil lah...

masalah nya adalah...tentang gemok...
memang semua orang x nak gemokkan..
semua nak diet..biar nampak ramping dan comel kan...
pelbagai cara digunakan.,,macam mana nak kurus kan badan kan...
perduct itu dan ini di gunakan....
tujuannya tak lain dan x bukan adalah nak kuruskan badan...

tetapi lain pada saya pulak...
saya nak gemok kan badan saya yang sekeping nie...
semua orang kata saya nie kurus kering aje...
mereka katakan saya cam banyak masalah sahaja...
ttp itu mmg normalkan setiap yang hidup nie ada masalah kan...
itu kan cabaran hidup....

saya nak nampak berisi badan...
tetapi biar lah ada potongan la ....
target saya nak gemok nie adalah dalam jangkamasa 3 bulan....
dan target berat tambahan dari berat saya adalah lebihkurang 15kg..

jadi ...
adakah sahabat2 mempunyai idea bagi masalah saya nie...
dan adakah petua2 untuk mengemok kan badan .....

jika ada silalah turunkan petua -petua kat saya...

sekian...

p/s:jauh di mata ,dekat di hati...

fikir dahulu....




salam buat semua...
apa kabau anda semua...
harap anda semua sihat dan sejahtera ...
dan ceria2 selalu...
rasa-rasanya da dekai 1 minggu blog setiasahabat tidak di update...
yae kan ...da nampak bersawang lak blog nie...

bukan saya meng hilangkan diri...
tetapi keadaan tidak mengizinkan ...
ada pelbagai -bagai situasi yang berlaku di dalam 1 minggu nie..

wah...sekarang nie dah ujung bulan 10...x lama g da masuk bulan 11 dan seterusnya  bulan 12...
pas tu kita akan sambut lagi taun baru...
bergitu cepat yea masa berlalu..
perbagai peristiwa yang kita lalui tampa di sedari...
suka duka kita alami...

yang sorang dah berdua...
yang berdua tambah seorang lagi..
dan bergitu juga seterus nya...

dan tidak ketinggalan di sebalik nya juga...
yang bertiga tinggal berdua..
yang berdua ...tinggal keseorangan...

bergitu lah lumrah hidup didunia ini kan....
semua nya telah di atur ..
sesuatu yang berlaku itu ada hikmah yea kan...

selagi kita hidup di dunia yang penuh pancaroba ini....
banyak rintangan dan dugaan yang kita lalui ...
ini adalah dugaan dari yamg MAHA ESA..
untuk nenduga sejauh mana kekuatan  diri kita...
so jika kita menghadapi dugaan yang mencabar...
jangan lah kita bertindak mengikut perasaan dan hati...
jika kita bertindak mengikut perassan dan hati...ada satu hasutan yang mengiringinya...
maka terjadilah perkara yang tidak dingini..
oleh itu kita hendaklah bertindak mengikut akal dan fikiran...
perkara yang berat dapat diselesaikan dengan baik dan sampurna....

Hari yang membosankan

Salam buat semua..
Apa aktiviti hari ini...
Mungkin anda membawa keluarga berjalan2 dan bersiar2,boleh melapangkan fikiran kan.
Bagi saya lak...hari minggu nie ada lah hari yang membosan kan..
Biasa nya kalo x kerja hari minggu .sya balik kampung..jumpa ayh dn ibu di kampung...dapat juga merasa masakan emak saya..yea la dh bminggu makan nasik lauk telur grg atau meggi aje...dh muak rasa..nya...
Hari ini mmg membosan kan...
Nak keluar pun x de mana2 tempat nk di tuju..x kan nak melepak kt pasaraya...kalo masa muda2 dulu leh melepak...nie dh berumur nie x kan nk melepak...duduk rumah aje la...tgk tv...aje la,..
Sungguh membosankan...

Situasi..skrg nie..
Tgh tgk tv dengan keadaan bosan..

sayang....bagai mana di sampaikan.....













salam semua....
apa kabar semua..saya harap anda semua sihat dan sejahtera...


saya kembali lagi...setelah beberapa hari berehat...
bukan apa ..sebuk dengan tugasan harian...
sebenar nya saya rasa sayang nak tinggal kan dunia blogging ini...
kerana banyak pengalaman yang telah saya terima....
dan saya sayang kan anda semua....


haaa...tentang sayang nie...
saya nak tanya lah sikit pendapat anda semua...tentang 'sayang'...
semua orang didunia nie mesti hendak di sayangi atau mahu menyayangi seseorang...tetapa macam manakah...
perasaan 'sayang' ini di sampaikan dari satu pihak ke pihak yang satu lagi nie...
sayang kerana rupa ker....
sayang kerana harta ker...
sayang yang lahir dari hati yang murni
iaitu sayang yang bukan kerana harta atau rupa...
dan apa anda buat pada orang yang anda sayangi...


apa pendapat anda semua...

berehat seketika....






buat masa ini....
saya akan berehat buat sementara waktu...
untuk melapangkan minda..menenangkan fikiran...
buat sementara waktu sahaja bukan buat selama2nya...
saya akan turut bersama dalam dunia blogging ini...

saya akan kembali ........
saya akan merindui sahabat2 semua....

tuai padi antara masak...
esok jangan layau-alyuan...
intai kami antara nampak...
esok jangan rindu-rinduan...

sekian..

lagu ini penyampai apa yang terhasrat......

tidak dapat di lafas kan dengan suara..
tidak dapat di rangkaikan dengan kata-kata...
lagu ini sebagai perantaraan untuk menyampaikan apa yang tersemat di hati....
perhatian lagu ini adalah sebagai luahan hati ...
tiada kaitan dengan sesiapa pun..mahupun sahabat-sahabat bloger saya...
so sahabat-sahabat jangan lah peningkan kepala yea....



siapa boleh cari orang dalam kopi ...cuba carik....




salam buat semua...
saya harap anda semua sihat dan sejahtera..
ha...amacam semua ..dah puas beraya ke lom....
rasanya tinggal lagi 1 minggu lagi berakhirnya bulan syawal(hari nie 24 syawal)
so...sesiapa yang x sempat nak buat openhouse tu ada masa lagi lah....
kalau buat tu jangan lupa jemput yea.....
dan di kesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat menyambut deepavali bagi sesiapa yang meraikan nya....

yang ke dua pula....
saya nak menduga daya penglihatan anda semua...
adakah masih tajam..perahatin atau dah kabur atau rabun...
haaa......
perhatikan gambau kat bawah nie...
ada gambau biji kopi kan...
kalau penglihatan anda tajam...
cuba cari ada berapa wajah manusia didalam buah-buah kopi itu...
cuba terhatikan betul2..




amacam dah dapat kira ada berapa wajah dalam butiran biji kopi tu....
kalo x jumpa ..cuba lagi...

akhirkata..
nak berpantun lak...

pasang pelita di pagi hari..
pelita dipasang di hujung taman..
adakah kilau akan bersinar kembali..
setelah mendung hilang dari pandangan..

sesiapa nak balas silakan...

note:adakah kaseh bertaut..tepuk bersambut...

dapat email yang mencurigakan





salam buat semua sahabat-sahabat setiasahabat...
macamana aktiviti cuti minggu nie...seronakkan...
dapat berjalan2 jumpa sanak saudara yang dah lama tak jumpa...
lebih-lebih lagi sekarang nie dalam bulan syawal(dah nak sampai ke penghujung )
boleh lah pergi beraya kerumah sedara-sedarah yang belum kita sempat datang...
saya pun bergitu jugak...
semalam saya membawa family saya beraya di alor gajah melaka.rumah pak long saya..
dan ke rumah sepupu saya yang lain...tetapi malang nya sepupu saya balik kampung pulak (pulang ke johor)...kira kurang bernasib baik lak tu...
masib baik pak long saya ada kat rumah...kalo dia pun beraya...
jadi lah lebai malang...

oh yea baru -baru ini saya mendapat email ..
entah dari siapa agaknya,saya pun kurang pasti dari mana dia mendapat alamat email saya.tetapi saya rasa ragu-ragu lah ttg email nie...macam x percaya aje dan macam ada unsur-unsur penipuan sahaja...

ini lah email yang beliau hantau




macam unsur nk makan duit orang aje


ATM INTERNATIONAL CREDIT SETTLEMENT
OFFICE OF THE DIRECTOR OF OPERATION
OFFICE OF THE PRESIDENCY

ATTENTION HONORABLE BENEFICIARY

THIS IS TO OFFICIALLY NOTIFY YOU THAT WE HAVE VERIFIED YOUR CONTRACT
INHERITANCE FILE AND FOUND OUT THAT WHY YOU HAVE NOT RECEIVED YOUR PAYMENT
IS BECAUSE YOU HAVE NOT FULFILLED THE OBLIGATIONS GIVEN TO YOU IN RESPECT
OF YOUR CONTRACT/INHERITANCE PAYMENT.

SECONDLY, WE HAVE BEEN INFORMED THAT YOU ARE STILL DEALING WITH THE NONE
OFFICIALS IN THE BANK,ALL YOUR ATTEMPT TO SECURE THE RELEASE OF THE FUND
TO YOU.WE WISH TO ADVISE YOU THAT SUCH AN ILLEGAL ACT LIKE THIS HAVE TO
STOP IF YOU WISH TO RECEIVE YOUR PAYMENT SINCE WE HAVE DECIDED TO BRING A
SOLUTION TO YOUR PROBLEM. RIGHT NOW WE HAVE ARRANGED YOUR PAYMENT THROUGH
OUR SWIFT CARD PAYMENT CENTER ASIA PACIFIC, THAT IS THE LATEST INSTRUCTION
FROM MR. PRESIDENT,UMARU MUSA YAR'ADUA (GCFR) PRESIDENT FEDERAL REPUBLIC
OF NIGERIA AND FEDERAL MINISTRY OF FINANCE.

THIS CARD CENTER WILL SEND YOU AN ATM CARD WHICH YOU WILL USE TO WITHDRAW
YOUR MONEY IN ANY ATM MACHINE IN ANY PART OF THE WORLD,BUT THE MAXIMUM IS
ONE THOUSAND FIVE HUNDRED DOLLARS PER DAY, SO IF YOU LIKE TO RECIEVE YOUR
FUND THIS WAY PLEASE LET US KNOW BY CONTACTING THE CARD PAYMENT CENTER AND
ALSO SEND THE FOLLOWING INFORMATION TO HIM IN ORDER TO PROCEED
IMMEDIATELY:

1. FULL NAME
2. PHONE AND FAX NUMBER
3. ADDRESS WERE YOU WANT THEM TO SEND
THE ATM CARD TO(P.O BOX NOT ACCEPTABLE)
4. YOUR AGE AND CURRENT OCCUPATION
5. A COPY OF YOUR IDENTIFICATION

HOWEVER, KINDLY FIND BELOW THE CONTACT PERSON:
MR, HENRY ONYEMEM
DIRECTOR, ATM PAYMENT
DEPARTMENT


THE ATM CARD PAYMENT CENTER HAS BEEN MANDATED TO ISSUE OUT
($8,300,000.00 USD) AS PART PAYMENT FOR THIS FISCAL YEAR 2009. ALSO FOR YOUR
INFORMATION, YOU HAVE TO STOP ANY FURTHER COMMUNICATION WITH ANY OTHER
PERSON(S)OR OFFICE(s) TO AVOID ANY HITCHES IN RECEIVING YOUR ATM PAYMENT.

FOR ORAL DISCUSSION, I CAN BE REACHED ON OR EMAIL ME BACK AS SOON AS YOU
RECEIVE THIS IMPORTANT MESSAGE FOR FURTHER DIRECTION AND ALSO UPDATE ME ON
ANY DEVELOPMENT FROM THE ABOVE MENTIONED OFFICE.

NOTE THAT BECAUSE OF IMPOSTORS, WE HEREBY ISSUED YOU OUR CODE OF
CONDUCT, WHICH IS (ATM-128) SO YOU HAVE TO INDICATE THIS CODE WHEN CONTACTING THE
CARD CENTER BY USING IT AS YOUR SUBJECT.

BEST REGARDS,


CHIEF AUDITOR TO THE PRESIDENT




apa pendapat anda tentang email ini


p/s:kc82 mohon ampun dan maaf jika ada terkasar bahasa ,membuat tersinggung perasaan....