klik ....2...

SELAMAT DATANG
 online

* kasihsayang.....tiada penghujung....

kasihsayang adalah suatu perasaan yang ujud di antara dua insan..
ai ujud tampa di sedari...ai datang tampa di cari...dan ia pergi jika....
semua insan didalam dunia ini memerlukan kasihsayang....
tidak kiralah dari yang kecil mahu pun pada penghujung hidup....
kerana kasihsayang mewarnai hidup kita.jikalau tampa kasih dan sayang hidup kita
menjadi habar.tidak ceria...
tetapi bagaimana jikalau kasihsayang yang disemai dan dijaga dengan baik di cemari dan di racun dengan racun yang berbisa...
mengapa ia boleh terjadi bergini...
sedangkan sebelum ini ,ia di penuhi warna-warna yang ceria......
hidup bahagia....
setiap hari-hari yang di tempuhi dengan bahagia.....
tiba-tiba ia berubah....
kaseh sayang tidak seceria dahulu....
suasana ceria menjadi pudar...
hidup menjadi kosong....
mengapa ia boleh jadi sebergini....sedemikian rupa..
apakah sebab ia boleh terjadi...
adakah dengan alasan-alasan yang tidak munasabah...
ataupun ada sebab lain....
apakah puncanya....
walaupun sudah berulangkali untuk menyelamatkannya....
namun...ia tidak dapat di selamatkan.....
segala hanya tinggal kenangan.....
mengapa ia boleh berlaku....
adahkah dengan sebab kemewahan,
atau gaya hidup....
atau ...........
memang sukar untuk mendapatkan kasihsayang yang sejati...
yang suci lagi murni....
tetapi jangan di kesal pada apa yang telah terjadi ,sesuatu yang berlaku itu
hanya Tuhan yang tahu....
ada sesuatu yang baik akan berlaku...
kasihsayang yang suci murni akan muncul....
bertawakal lah dan berserah pada yang Esa....
.................................

p/s:ia sekadar catatan sahaja,tiada kaitan dengan sesiapa..

*persoalan ,apa yang di maksudkan cinta sejati....

assalammualaikum setiasahabat sekelian.....
saya harap anda sihat dan sejahtera...
hari ini saya hendak berkongsi sesuatu kepada anda semua...
topiknya adalah tentang cinta dan penghayatannya.
sudah di ketahui umum apa yang di maksudkan cinta...
di antaranya adalah


1.cinta kepada tuhan.
2.cinta kepada rasul.
3.cinta kepada ibu/bapa.
4.cinta kepada keluarga.
5.cinta kepada kekaseh/pasangan

dan lain-lain lagi lah
tetapi macammana kita hendak mengetahui cinta kepada sesuatu itu adalah cinta sejati.
apakah pandangan dan komen anda terhadap persoalan ini.......

*bersantai dihujung minggu

hujung mggu yang lepas,kita orang ada buat planing,untuk bersuka ria,
yea la masing- masing hak tension,asyik kerja aje,so kami buat perbincangan,
berbagai usul di buat,ada yang hendak g hotel la....gi mancingla....
hasil perbincangan oleh ahli-ahli dewan rakyat,
keputusannya kami dah bersepakat buat BBQ kat pantai putri.
so kita sama g sana ,tengok apa aktiviti yang di buat....


tengah berbincang ,ada masalah besar yang telah berlaku....mana nak hidup kan bara api....susah nak hidupkan api...angin pantai sangat kuat oooo.....setelah hampir 1 jam ,berhempas pulas .....akhirnya bara api yang membara telah berjaya di hidupkan.


aktiviti pembakaran di jalankan....



aktiviti pertama yang di anjurkan adalah "makan".yea la dah satu jam berhempas pulas hendak menghidupkan api,dan membakar ikan ,tentu lah dah lapau,nak tau tak,ada yang sanggup tidak makan sampai petang kerana nak makan ikan bakar..


sampai menjilat jari tu....sedap....




masing-masing tengah sebuk.....(makan la ) dak ina langsung tak tenguk orang...



sesi berphoto lak.....



















aktiviti seterus nya..........

lari kaki tiga....


setiap pasukan mengatur strategi masing-masing untuk menang...


acara bermula...jebat dan ijat berlari dengan pantas,
alamak...siapa yang terjatuh di belakang tu.....
ketinggalan lah....
jebat dan ijat telah dipotong pulak oleh pelari cilik....
jebat dan ijat kalah.....

alla cik kak...baru nak belajar melangkah ker.....
orang kat sebelah dah nak pintas tu ....cepat ......cik kak.....


acara seterusnya....mengisi air dalam botol......



acara bermula....
perserta berlari dengan pantas.....
yea itu lah md idham...
cepat isikan air dlm botol tu...
halim(sup)dengan jebat berlumba memerah air....
sampai ketitisan yang terakhir....untuk menang....


cepat cik kak ....kita dah nak menang nie....
murni memasukkan air....dibantu oleh kengkawannya


acara seterusnya....tiup belon.....


berbincang strategi lagi......
yang lain tengah worm up.....test power.....

acara bermula.....masing-masing menggunakan skill masing-masing nak pecahkan belon..
tiup........tiup......
semput di buat nya....







syikin mengumumkan pemenang nya....


pemenang nya adalah.........
kita semua......
kalah dan menang bukan lah yang kita kejar......
apa yang penting ....
kita happy.......
hilang rasa tension masa kerja....

acara terakhir....
apa lagi.....berkemas.....
happy ..happy gak...
kebersihan mestilah di jaga.....


post terakhir sebelum balik.....insya allah taun depan kita berjumpa lagi.....