*kehangatanmu

sahabatku.....
kehadiran mu memberi sinar buat ku....
kegelapan hilang...apabila kehadiran mu....
cahayamu tersebar ke seluruh pelusuk alam...
sahabatku...
kehadiran mu....menerangi hidupku...
sinaranmu membuat aku bahagia disamping mu...
hidup ku lebih bermakna....
kau telah membawa ku ke perlusuk alam...
bersama-sama sinaran mu...
aku dapat melihat kecantikan alam...
yang tidak pernah ku kecapi....
namun apabila bersamamu...
aku dapat menikmatinya...


sahabatku
kehangatan mu membuat aku cair....
rasa kasih dan sayang ku mengalir....
mengalir bak arus ....
semakin hangat....
semakin derasnya arus ...kasih sayang ku...
setitik demi setitik kasih sayang ku jatuh...
kerana kehangatan mu....
aku berasa bahagia di samping mu....

sahabatku
mengapa terjadi sedemekian rupa...
tidak ku sangka......
terjadinya sebergini....
sinaranmu terpadam....
aku kehilangan sinaranmu...
tinggalku dalam kegelapan....
teraba-raba ku dalam gelap...

sahabatku
ku kehilanagn kehangatanmu...
kemesraan yang ku rasa telah hilang...
arus deras kasih sayang menjadi perlahan...
semakin perlahan ......
dan menjadi beku....
kaku....

sahabatku..
kenangan bersamamu amat ku hargai...
kusimpan dalam lipatan sejarah ku...
kekal dalam ingatan ku...
kita sama -sama menerangi alam....
menrangi kegelapan ...
cair ku sebagai lilin...
kau lah api yang menjadi cahaya ....
menerangi alam.......

2 comments:

Idalara said...

jadi lah sahabat dalam apa jua keadaan..susah,senang,suka dan duka..

alizankamar said...

setiasahabat hihgga ke akhir hayat..
itulah sahabat yang sejati