*tolong saya.....bermain rubik's

sahabat-sahabat sekelian....
saya ada satu masalah...
sebenar nya saya ada satu permainan,kira macam puzzel la....tetapi sampai sekarang masih tidak dapat selesaikan......
permaininnya adalah....




sahabat mesti tahu permainin cube ini ...atau lebih dikenali sebagai rubik's..
dah berbulan-bulan saya tidak dapat menyusunnya....seperti gambar di bawah...




sahabat mengetahui macammana hendak bermain rubik's ini...
atau dimana saya hendak mendapati manual/buku untuk berlajar bermain rubik's ini...


(saya dah dapat satu website yang ada toturial pasal berlajar rubik's nie,
saya akan berlajar macamana nak selesaikannya{20/05/09})

15 comments:

nenekrock said...

senang kacang aje
mcm soklan yg jwpnnya korek idong tuh

alizankamar said...

sya nak tau cara macmana nak bermain bendealah ini...
tolong sya...

Ad Rifza said...

Pusing pusing jer byk kali..lama2 dapat lee..kena praktis selalu...hehe..lama2 pandai leee..

alizankamar said...

Ad Rifza..
dah banyak pusing nie..
tu yang pusing kepala...

ikan emas said...

mudah je...ms kechik2 dl pun dh blh selesaikan..mai nenek ajo kan..

alizankamar said...

ikan emas
ajarkan la...

pulasperut said...

aku pnh blajar main bnde nih. sbenarnye snang je pasal stiap layer die ade formule masing2. tp aku pun dah lupe pasai lame xmain. snang2 ko tgk dlm youtube, pasai die ade ajar setiap step camner nak slesaikan mslh rubik's cube nih.

alizankamar said...

pulasperut
terimakaseh....
tapi kalau ada buku panduannya ok
gak...
sya akan cuba cari kat youtube...

AZLAN said...

bnda ni aku biase main waktu keci2 dulu, memang payah klu tak biase..aku slalu cabut je pastu pasang smule..huhuhu..boleh la cuba cara aku ni.slamat mecube!

AZLAN said...

aku biase main bende ni waktu kecik2 dulu..memang payah pun tp aku takde masalah nak slesaikan.tak pe aku ajar caranye..mule2 cabut pastu pasang smule..pasti jadik pnye..huhuhu.slamat mencuba

alizankamar said...

jett
satu cadangan yang baik...

Abang said...

Actually x susah rubik ni. Dia ada step layer by layer kena settlekan. Ko boleh baca blog member aku ni-> http://xpuasati.blogspot.com/2009/05/mitos-of-king-rubix-cube.html

alizankamar said...

abang terrer
caya akan cuba...

Abang said...

Kalo dia x boleh explain, x apa nnt ada masa aku tulis guide kat blog hihi... Aku pun lama dah x sentuh..

alizankamar said...

abang terrer
ok sya tunggu