*tungganganku.....semput...

dah dekat satu minggu..
aku munjenguk mu...
kau teradai di rumah...
kau terduduk terlepuk...
sukar bergerak....
pergerakkan mu menjadi lembab...
perlahan.....semakin perlahan....
hari ini aku membawa aku untuk di rawat.....

ini lah motor kesayangan aku.....
sudah 12 tahun dia berjasa pada diriku....
kemana aku hendak pergi.....
aku arahkan ...
kau patuh arahan aku....
oh motor ku....


setelah di periksa oleh mekanik handalan aku....
beliau mdapati ....saluran ekzos dia dah tersumbat daa.....
dan terpaksa di operate ......
untuk membuang karbon yang menutupi lobang ekzos motor aku....
tu la selalu makan asap....
tu yang penuh karbon...
untuk membuang karbon...
ekzos motor aku terpaksa di bakar....
membolehkan...karbon yang melekat....
dapat disingkirkan.....





sekarang motor aku dah ada baik...
x semput g nak bawak jalan2....
merluncur laju......
mana tak nya ekzos dah lapang....
jadi lawas lah angin keluar masuk....
stamina motor aku kembali kepada asal....
dan boleh kembali berkhidmat .....
membawa aku kermana2...aku hendak pergi...



motor oh motor....

6 comments:

sharamli said...

m0t0..igtkan awek..hu3

alizankamar said...

awek.....
sedang mencari.........{yea2 aje}

Norsyakiela said...

wuawuawua...yela tue sdg mrncari,muehehehehe...ciannye motor die nak kene msuk dewan bedah n operate...smoga cpt sembuh ye moto

alizankamar said...

ha....ha.....ha....
entah lah.....macam betul-betul aje..
moto sya bru lepas oprate...
buang kan karbon .....
tu yang buat dia lega bernafas...
"bernafas dalam lumpur" lagu wing's

Tirana said...

Boleh amik pengajaran..ekzos motor pun boleh tersumbat bila terhidu udara kotor..sama juga dengan paru-paru manusia..kalau hari2 tersedut udara kotor, lama-lama boleh tersumbat...so be careful!

alizankamar said...

betul tu....tirana..