klik ....2...

SELAMAT DATANG...SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...MAAF ZAHIR & BATIN....
 online

awas ...kepada penguna handphone

salam buat semua sahabat-sahabat setiasahabat...
sya harap hari ini adalah hari yang paling ceria bagi sahabat-sahabat semua..
n3 kali ini ala kadar sahaja ,sya harap ia dapat memberi sesuatu pengajaran kepada kita semua
kebanyakkan diantara anda semua ada mempunyi handphone kan...
sudah diketahui umum bahawa handphone ini digunakan untuk berhubung sesama kita..
x kira lah dengan sesiapa kita "bergayut".pastikan lah kita di tempat yang selamat.
jangan jadi macam mamat nie,bergayut sampai kat tengah jalan...

jom kita saksikan gelagat mamat nie




nasib baik x kene lenyek ngan keta tu ...kalo x inalillah jawabnya
so berhati-hati lah semasa bergayut....

akhir kata buat sahabat semua...
jemput makan...
sya nie baru balik kerja...
kerja ptg ari nie..
balik kol 11 mlm
lapau lak ...tu yang beli beger
kat depan kilang...
sedap tau...
jemput makan semua
bismillah.........

dapat tag dari cik amy

salam buat semua sahabat2 setiasahabat.....
semoga hari minggu ini dipenuhi oleh aktiviti yang berfeadah
disamping keluarga tercinta....
bg diri sya lak hari ini kena kerja lak...
7pagi sampai 7 petang...kerja 12jam lak tu....
apa nak buat dah bahagian sya cam tu....
penat nya hanya tuhan sahaja yang tahu...
tetapi penat sya terus hilang apabila
sya telah mendapat tag dari cik amy...
segengam jutaan terima kasih sya ucapkn kepada cik amy....
ini lah tag nya...
yang indah,suci lagi murnie.
sesejuk embun pagi...






1) copy gambar amal islam di atas..

-telah ku copy dan tempekkan di belog ini..

2) pilih 10 orang sahabat anda dan wajibkan mereka melakukan perkara yang sama....

oleh kerana rakan2 saya ramai...sukar lak bg sya untuk sya membahagi tag nie....
tetapi telah di timbang dgn seadil2 nya......
mereka yang terpilih dadalah....

anaklaut
nagaperang
kelabermalam
idalara
seharum kayu manis


dan....kepada semua follower sya....
(terlampau banyak ,x larat nk type nama2 follower sya)
kepada semua follower sya jgn segan2 tau...
ini adalah untuk anda semua....

sekian....
wasalam..

Rahsia Personaliti Warna Melalui Tarikh Lahir..

salam buat semua sahabat2 saya...
tarikh lahir adalah sesuatu tarikh yang penting bagi setiap insan...
kerana mereka akan meraikan hari kelahiran pada hari tersebut..
dari tarikh lahir juga kita dapat mengenal personaliti seseorang
di antaranya....
dari hari kelahiran nya...
bulan kelahiran nya...
begitu juga pada tahun kelahirannya...
betul x....

tetapi ...
ada juga yang mengatakan...bahawa personaliti warna dapat
di ketahui melalui tarikh lahir seseorang...
jom kita tenguk warna apa yang ada pada tarikh lahir kita....



2 Disember hingga 11 Januari – Oren
12 Januari hingga 24 Januari – Kuning
25 Januari hingga 3 Februari – Merah Jambu
4 Februari hingga 8 Februari – Biru
9 Februari hingga 18 Februari – Hijau
19 Februari hingga 28 Februari – Perang
1 Mac hingga 10 Mac – Aqua (Biru Kehijauan)
11 Mac hingga 20 Mac – Lime
21 Mac – Hitam
22 Mac hingga 31 Mac – Ungu
1 April hingga 10 April – Biru Laut

11 April hingga 20 April – Perak
21 April hingga 30 April - Putih
1 Mei hingga 14 Mei – Biru
15 Mei hingga 24 Mei – Emas
25 Mei hingga 3 Jun – Krim
4 Jun hingga 13 Jun – Kelabu
14 Jun hingga 23 Jun – Maroon
24 Jun – Kelabu
25 Jun hingga 4 Julai – Merah
5 Julai hingga 14 Julai – Oren
15 Julai hingga 25 Julai – Kuning
26 Julai hingga 4 Ogos – Merah Jambu
5 Ogos hingga 13 Ogos – Biru Laut
14 Ogos hingga 23 Ogos – Hijau
24 Ogos hingga 2 September – Aqua (Biru Kehijauan)
3 September hingga 22 September – Lime
23 September – Olive
24 September hingga 3 Oktober – Ungu
4 Oktober hingga 13 Oktober – Biru
14 Oktober hingga 23 Oktober – Perak
24 Oktober hingga 11 November – Putih
12 November hingga 21 November – Emas
22 November hingga 1 Disember – Krim
2 Disember hingga 11 Disember – Kelabu
12 Disember hingga 21 Disember – Maroon
22 Disember – Teal Merah (Kayu)

MERAH

Selalunya mereka yang mewakili warna merah yang garang ini seorang yang comel dan disayangi ramai. Kamu juga suka disayangi dan menyayangi. Kamu juga sentiasa ceria dan gembira namun kadangkala dilanda ‘angin satu bandan’! Taman/kekasih yang diingini ialah mereka yang mudah diajak berbincang dan boleh membuatkan dirinya rasa selesa bila berdampingan dengan meraka.

KRIM

Ha! Kamu ini seorang yang suka bersaing dalam apa juga bidang yang kamu ceburi dan ingin berjaya. Tapi persaingan secara sihatlah. Kamu juga bersikap suka mendorong orang lain untuk mencapai apa yang diidamkan. Namun kamu cukup takut akan ‘kehilangan’ sama ada teman ataupun kekasih! Selain itu, sudah tentunya kamu seorang ceria selalu! Sebagai seorang kawan kamu boleh dipercayai 100% dan setia pada janji. Dari segi percintaan, kamu amat berhati-hati dalam menjalinkan hubungan cinta dan tak mudah jatuh cinta hingga kamu rasakan menemui seseorang yang benar-benar kamu cintai! Ketika itu, kamu tak perlukan masa yang lama untuk melafazkan sayang!



TEAL MERAH (WARNA KAYU)

Bukan main lagi kamu ni yek! Tak kira lelaki taupun perempuan, tentu menitikberatkan soal kecantikan dan penampilan fizikal diri kamu. Kamu sering melakukan kesilapan dalam membuat keputusan lantaran sikap kamu yang suka sangat ambil mudah terhadap sesuatu masalah.. Manakala dalam memilih pasangan, kamu bercitarasa cukup tinggi. Kamu tak akan pilih yang sebarangan saja! Kamu juga suka memerintah dan gemar orang lain menurut perintah kamu.. Walau bagaimanapun, sikap kamu yang peramah membuatkan diri kamu punyai ramai teman.

MERAH JAMBU

Kamu akan berusaha sedaya mungkin untuk membuat yang terbaik dalam apa juga yang kamu lakukan serta suka menolong orang lain dan mengambil tahu tentang orang-orang di sekelilignya. Namun kamu sukar untuk dipenuhi keinginannya dan sering saja berprasangka buruk terhadap orang lain. Dari segi percintaan kamu mengimpikan percintaan yang penuh dengan keindahan semata.

HIJAU

Salah satu kelebihan yang kamu miliki ialah cukup pandai menyesuaikan diri dengan orang yang baru dikenali. Mungkin kerana sikap kamu yang tidak begitu pemalu, namun dalam tidak sedar kamu boleh membuatkan orang lain kecil hati dengan kata-kata kamu saja! Kamu juga ingin diri kamu disayangi dan diberi perhatian penuh oleh kekasih hati. Namun selalunya mereka ini lebih rela maintain single hingga berjumpa dengan jejaka/gadis yang benar-benar sesuai untuk dirinya!

EMAS

Kamu seorang yang tahu apa yang kamu lakukan, yang mana betul dan silapnya.. Kamu juga seorang yang mudah bergaul dengan sesiapa saja dan setia serta tak suka bersedih biarpun pelbagai masalah yang menimpa. Dalam soal percintaan, kamu sukar berjumpa dengan orang yang benar-benar kamu sukai tapi sekali kamu menemuinya pasti tidak akan kamu lepaskan begitu saja. Bila sekali gagal, sukar untuk kamu jatuh cinta lagi untuk kali yang seterusnya dalam tempoh yang lama.



KUNING

Kamu seorang yang manis, tenang dan sopan. Sebab itulah kamu dipercayai oleh orang-orang yang ada disekeliling kamu. Selain itu, kamu juga lebih suka menguasai dalam sesebuah perhubungan termasuklah soal cinta. Kembang semangkuk hidung bila tiap kehendak kamu dituruti oleh si dia! Kamu juga mampu membuat keputusan yang tepat kerana fikiran kamu yang jauh ke dapan. Kamu ni jiwang karat juga orangnya. Sentiasa saja berminat hal-hal yang romentik bersama si dia. Alahai!

MAROON

Bagi kamu yang mewakili warna maroon ini, kamu digambarkan seorang yang bijak dan tahu apa yang terbaik untuk diri kamu. Namun kamu juga suka melakukan sesuati itu menurut kehendak dan pendapat kamu sendiri tanpa pedulikan perasaan atau pendapat orang lain. Itulah yang menjadi masalahnya! Dari segi percintaan, kamu cukup sabar dan tidak terburu-buru untuk menjalinkan percintaan. Kamu juga terkenal dengan sikap setia kamu dalam perhubungan!

OREN

Syabas! Kamu ini jenis orang yang berani menanggung segala risiko atas tiap-tiap perbuatan yang kamu lakukan. Baguslah macam tu. Kata orang, berani buat beranilah tanggung. Kamu juga bijak mengambil hati orang-orang disekeliling kamu dan ini membuatkan diri kamu disenangai ramai. Kamu punya matlamat tersendiri dalam hidup yang menjadi target kamu selama ini dan sanggup bersaing untuk berjaya. Menyentuh soal perhubungan, kamu sebenarnya seorang yang sukar untuk mempercayai orang lain tapi bila kepercayaan itu wujud, selamanya kamu akan percayakan dia! Begitu juga dalam perhubungan cinta. Bagi kamu, saling percaya itu amat penting!

UNGU

Amboi! Kamu ini gadis/jejaka misteri rupanya. Tak ramai orang yang dapat mendekati diri kamu kecuali orang yang benar-benar kamu percayai. Kamu juga mempunyai daya penarik yang sukar dicari pada orang lain.. Walaupun begitu, kamu tak pernah pentingkan diri sendiri dan agak mudah terpengaruh dengan perkara-perkara yang baru bagi kamu. Mood memainkan peranan penting mempengaruhi kehidupan kamu seharian. Jika kamu rasa gembiri, sudah tentunya hari itu menjadi hari yang paling ceria bagi diri kamu dan begitu juga sebaliknya. Dalam menjalinkan percintaan, kamu lebih cenderung untuk memilih mereka yang punyai kedudukan dan agak stabil kewangan mereka. Namun kamu pandai menawan hati orang lain, tak rugi jika dapat mengenali diri kamu lebih dekat lagi.

LIME (WARNA BUAH LIMAU)

Sifat kamu yang tenang saja sepanjang masa amat dikagumi ramai. Tapi jangan tak tahu, kamu juga mudah rasa tertekan bila dilanda masalah. Selain itu, kamu boleh dikatakan agak cerewek juga kerana perkara-perkara kecil pun kamu amat prihatin! Pun begitu, kamu punya personality tersendiri yang membuat orang ramai menyukai diri kamu. Amboi! Kamu ini rupanya seorang kekasih yang kuat cemburu yek?

PERAK

Ternyata kamu ini seorang yang berimaginasi tinggi dan tak hairanlah kamu turut berbakat balam bidang yang berkaitan dengan seni. Walau bagaimanapun kamu sebenarnya punya sifat pemalu yang agak menebal juga! Namun sikap kamu yang suka mencuba sesuatu yang baru mampu menstabilkan keadaan, bukan apa kamu suka mencabar diri kamu sendiri untuk melihat sejauh mana kebolehan diri. Dari segi perhubungan cinta, kamu lebih suka bersikap ‘hard to get’ untuk menduga keikhlasan hati si dia. Namun hubungan cinta kamu seringkali dilanda kekeliruan dan tak begitu stabil. Tapi usah bimbang, kamu akan menemui cinta sejati juga suatu hari nanti.

HITAM

Kamu gemar kehidupan yang mencabar dan punya keberanian untuk melakukan apa saja. Sebab itulah, usah ada sesiapa yang cuba mencabar kamu kerana kamu ni akan pantang dicabar. Tapi kamu tak begitu gemarkan perubahan mendadak dalam hidup kamu. Namun sekali kamu membuat keputusan, ia sukar untuk diubah oleh orang lain. Kisah cinta kamu juga begitu mencabar dan perlukan banyak kesabaran jika inginkan perhubungan itu berkekalan. Belajarlah untuk bertolak ansur sikit!



OLIVE (WARNA BUAH ZAITON)

Bagi kamu yang mewakili warna ini dikatakan seorang yang baik hati dan suka menolong orang lain. Sebab itu juga kamu tak sukakan keganasan. Kamu juga bijak menyesuaikan diri dengan teman-teman hingga membuatkan kamu menjadi ‘favourite’ di kalangan mereka. Sememangnya kamu seorang yang baik hati dan sentiasa ceria. Namun ingat, jangan terlalu percayakan orang lain membabi buta. Dalam soal cinta, kamu cukup menenangkan hati si dia dan tak suka cari pasal!

PERANG

Kamu seorang yang sukup aktif dan tak suka duduk diam saja. Pelbagai aktiviti yang dilakukan bagi memenuhi masa lapang. Sebagai seorang teman, kamu sentiasa menyokong tindakan positif teman-teman yang lain. Pun begitu, kamu sukar untuk didekati dan agak sombong jika tak boleh sesuaikan diri dengan seseorang. Dalam soal cinta, kamu mudah jatuh cinta. Tapi bila kamu sedar cinta kamu itu tidak berbalas, kamu cepat putus asa dan mengalah dengan mudah. Macam tu pulak? Seharusnya kamu perlu kikis sikap itu dan cuba berusaha untuk mengambil hati si dia. Mungki ‘rezeki’ kamu untuk memilikinya nanti?

KELABU

Kebanyakkan meraka yang diwakili oleh warna kelabu ini sangat menarik orangnya dan aktif. Kamu juga ingin diri kamu dikenali orang ramai dan menjadi kepantangan kamu pula sekiranya tidak dilayan dengan adil oleh seiapa saja! Kamu juga seorang yang tidak gemar menyimpan apa juga perasaan di dalam hati dan lebih suka meluahkannya. Sesekali kamu boleh bersikap pentingkan diri sendiri. Namun kamu amat pandai menawan hati orang lain apatah lagi dengan sikap humor yang kamu miliki itu.

BIRU

Ternyata kamu seorang yang punya keyakinan diri yang rendah dan terlalu pemilih sangat. Tak bolehlah macam tu. Itu adalah sikap negatif yang harus kamu ubah kerana mendatangkan kerugian pada diri kamu sendiri. Selain itu, kamu juga cenderung ke arah kesenian dan sememangnya kamu berbakat dalam bidang itu hingga mempu menjadikan kerjaya berkaitan dengan seni sebagai kerjaya tetap. Soal cinta pula, kamu mudah sangat jatuh cinta tapi seringkali juga putus cinta. Mana taknya, orang lain bercinta kamu pun hendak bercinta. Tapi kamu bukan benar-benar menyintai si dia setulus hati. Silap sendirilahkan? Kalau kamu mahukan hubungan itu berpanjangan, kamu harus bersikap lebih serius dan ikhlas.

BIRU LAUT

Kamu mencintai diri dan kehidupan kamu sendiri melebihi segala-galanya. Bagi kamu, jika kamu tak sayangkan diri sendiri kamu siapa lagi? Kamu juga seorang yang berpersonaliti menarik hingga sering menjadi perhatian ramai. Selain itu, kamu juga berpandangan jauh untuk masa depan. Tapi berhati-hati dengan sikap pemarah kamu tu. Sekali kamu marah pada seseorang, sukar kamu nak melupakannya. Jadi, belajarlah memaafkan orang lain. Sebab itu juga kamu sering bertengkar dengan si dia. Mana taknya, kamu ego sangat nak memaafkan orang lain sedangkan kamu sendiripun ada melakukan kesilapan!

PUTIH

Kamu punya matlamat yang jelas dalam hidup dan berusaha keras untuk mengapatkannya. Orang lain juga sering memberikan penghargaan tinggi terhadap kamu memandangkan kamu agak berkebolehan dalam pelajaran/kerjaya. Walau bagaimanapun, kamu ini kuat cemburu orangnya dan kadangkala sukar nak bekerjasama dengan orang lain. Perhubungan cinta kamu juga sering tegang dek kerana sikap cemburu kamu terhadap si dia. Cemburu itu memang tanda sayang tapi kalau dah melampau tu, cemburu buta namanya!

(AQUA) BIRU KEHIJAUAN

Mak oi! Angin satu badan kamu ni rupanya. Senang sangat mood kamu berubah secara tiba-tiba hingga kedangkala buat orang lain bosan. Mungkin sebab itu juga membuat kamu kadangkala lebih suka menyendiri melayan perasaan tapi kamu suka melancong untuk meluaskan pengalaman.. Kamu juga seorang yang jujur dan mudah percaya kepada orang lain. Dari segi percintaan, kamu sukar menemui cinta sejati dan sikap terlalu mudah percaya pada orang lain membuatkan kamu sering tertipu serta gagal dalam bercinta …! Oleh itu, percaya boleh, tapi jangan membuta tuli, kelak memakan diri.

p/s:ini adalah untuk hiburan sahaja...jangan lah percaya 100%..
kalo yang betul tu hanya kebetulan sahaja....

wasalam

award dari sahabat musleem

salam mlm jumaat buat sahabat semua...
saya harap mlm ini adalah malam yang penuh kenangan buat sahabat-sahabat semua...
hari ini adalah hari yang bermakna bagi saya
kerana saya telah di anugerahkan satu award dari sahabatmusleem,
saya mengucapkan berbanyak terimakasih di atas penghargaan yang di beri ini...
dengan ucapan semoga kita sentiasa aktif dalam dunia bloger ini...



dengan ini sukacitanya di maklum kan bahawa
sya ingin berkongsi award ini dengan.....

**********cik amy a.k.a kilauancinta***********

p/s:sila amik dan tempekkan award ini di belog mu itu k...

transfomers2

transfomers menyerang lagi...
menakluki seluruh dunia
mengegarkan seluruh pawagam...
dengan aksi-aksi menarik...
dan mendebarkan...






wah rugi sesiapa yang lom tengok cita ini....
best giler.....nya cita....



x rugi lah kalo beli tiket,tengok sekali lagi....





mmg puas hati lah.....
jom kita tonton wayang ini....
sebenarnya sya pun lom tenguk cita ini....ha..ha..ha.
dengar2 cerita dari kengkawan sya, cam sedap aje...
Jom kita sama2 tonton wayang nie...

peristiwa berulang.....

adakah peristiwa yang telah berlaku akan berulang?...
mungkin ada di antara anda semua mengatakan 'yea'....
dan ada juga yang mengatakan 'tidak'...
betul tak....
semua jawapan yang di beri adalah bergantung dari pengalaman
anda semuakan.....
tetapi....adakah peristiwa yang berulang itu peristiwa yang manis...
atau yang sebalik nya.....
jikalau peristiwa yang manis berulang.....
memanglah amat baik....
tetapi....
jika peristiwa yang sebaliknya berulang.....
macamana lak......
mungkin kita dapat menghindari nya dari ia berlaku....
mengikut cara masing-masinglah untuk menanganinya....
tetapi....
pada diri sya walaupun berpengalaman...
tetapi sya takut untuk menghadapinya.....
lebih2 lagi peristiwa yang pahit....

kalau boleh sya tidak mahu ia berulang lagi....
biar lah ia hilang dari ingatan...
walaupun sungguh berat untuk melupakannya...

tetapi jika ditakdirkan ia berulang,
sya tetap redha menghadapinya,
kerana ia telah di tentukan oleh ALLAH
dalam berjalanan hidup sya.....
........

(p/s:sesuatu yang berlaku itu ada sesuatu disebaliknya....)

selamat hari bapa...

hari ini adalah hari bapa sedunia.......
dan secara am nya sya mengucapkan selamat hari bapa kepada semua yang telah berpangkat bapa......
dan....
secara khasnya buat
ayah saya yang tercinta...iaitu...
En Kamal bin Budin

dengan ucapan.....
"ayah....
along ucapan selamat hari bapa.....
ayah ...
dengan bimbingan dan didikan dari ayah...
along jadi insan yang berguna...
sungguh besar jasa mu ayah....
along tidak dapat membalas jasa mu...ayah...
walau pun dengan intan permata....
kerana jasa mu terlampau tinggi nilai nya....
along hanya dapat membalas dengan apa yang along terdaya...
ayah ....
sanggat tinggi jasa mu.....
along doakan
semoga dipanjang kan umur dan dikruniakan kebaikan dari ALLAH
diatas jasa mu itu ....
oh ayah ku..."


selamat hari bapa buat semua....

selamat bercuti

kepada semua sahabat-sahabat setiasahabat...
selamat bercuti di hujung minggu....
semoga percutian ini merakam kan kenangan yang indah-indah
buat sahabat-sahabat semua....



selamat bercuti semua......

terima award

salam hari jumaat buat semua,
hari ini adalah hari bermakna buat saya kerana
sya telah di anugerahkan award blog mesra mata dari cik amy aka kilauancinta...
jutaan terimakaseh sya ucapkan kepada cik amy diatas penganugerahan award ini....
ANUGERAH BLOG MESRA MATA:DAUS ENTERTAINMENT:http://kilauancinta.blogspot.com

dengan ucapan semoga kita terus bergiat aktif dalam dunia blogging ini...

suatu pertemuan

pertemuan yang tidak disangka,
bermula satu detik ,
talian persahabatan bertemu di antara dua insan,
walaupun berjauhan...
dapat berhubung di antara satu sama lain,
madah bicara sendaloka menjadi perbualan biasa,
walaupun tidak pernah bertentang mata,
persahabatan menjadi akrab,
walaupun laut cina selatan menjadi pemisah,
perhubungan tetap di teruskan,
untuk mengeratkan talian silatulrahim,
detik hati ingin mengaturkan pertemuan,
namun belum sampai masa yang sesuai,
tetapi perhubungan harus di teruskan,
walaupun bersama angin lalu,
perhubungan yang menguatkan semangat,
semangat yang telah lama menghilang,
pertemuan aku dengan nya ,
tertemuan yang tidak ku sangka.
menjadi penguat semangatku...
oh azwanie
walaupun kita berjauhan..
dari pertemuan yang tidak ku sangka..
menjalinkan perhubungan kita berdua,
walaupun kita tidak pernah bertentang mata,
aku berasa senang bersama mu.
krn sudi mendengar keluhan hati ku,
kau lah penguat semangatku,
semangat yang hilang.
ku harap kita dapat bertemu suatu hari nanti,
bertentang mata bersua muka...
bermadah bersende loka,
oh azwanie.....



(alamak dah katogory jiwang lentok lak aku....he..he..)

jemput makan semua...

hai sahabat semua...
hari nie entah jin apa yang masuk kat dalam badan saya yang buat sya rajin lak.. bangun dari tidor tadi sya terus g bandar ada urusan sikit.
sampai kat rumah aje...perut rasa kebulur lak......
tiba2 entah jin apa yang masuk (jin ceplos kut-cita kat tv9)
so,sya pn kedapur la.....
di pendekkan cerita.....ini lah yang saya masak..
sup sayur
udang goreng
sahabat semua jemput makan yea......
dah lapau nie....
bismillah.......

sponcer








Kedai Online




apa itu CINTA

CINTA....
apakah yang dikatakan cinta...
macamana lak rupa cinta itu...
macamana lak rasa bercinta...
adakah anda pernah bercinta
cinta itu adalah sesuatu yang unik..
ia boleh di maksudkan dengan sifat kasih sayang di antara dua insan...
sifat kasih sayang yang amat berbeza jika di bandingkan dengan kasih sayang
di antara ibu dan anak,adik dengan abang dan datuk dan cucu...
cinta ini melibatkan diantara teruna dengan gadis pujaannya.
rasa orang yang sedang angau bercinta sungguh dasyat...
sampaikan makan x kenyang,tidur x lena dan lebih dasyat lagi...
mandi pun x basah....
sampai bergitu sekali....
dan kalau x jumpa ,resah gelisah jiwa dan raga ...
duduk salah ,berdiri salah leh di katakan semuanya serba x kena lah...
tp kalau dah berjumpa....s 10 jam pun x rasa lama ....
itu lah adat orang sedang bercinta...

cinta ini boleh di bahagikan kepada;
1.cinta monyet-cinta masa zaman sekolah (kecik2 dah gatal nak bercinta)

2.cinta harta-nie cinta kerana duit....(bahaya...kalau x de duit ,bye bye lah)

3.cinta paksa-nie bahaya...kerana terpaksa..bukan dgn rela hati...

4.cinta glamour-nie juga bahaya..nak tumpang glamour saja...kalau x glamour kena tinggallah jawap nya....

5.cinta sejati-nie lah cinta yang sebenar...cinta bukan sbb diatas ..
cinta suci kekal abadi..walau apa jua keadaan .cinta itu kekal....

memang dahulu orang leh cakap...
cinta itu buta ,x kenal siapa,
semua di anggap jodoh....
sbb cinta orang dahulu kekal abadi...
walau pun mereka dah berkahwin baru bercinta....

tapi itu dulu...
sekarang cam na lak....

tetapi cinta itu memang misteri....
ia datang tampa di cari....
cinta sejati kekal abadi....
itu lah cinta yang di cari......

adakah anda pernah bercinta...
dan frust kerana bercinta....

tetapi jangan ON CINTA ke no 3xxxx
bahaya kang topup anda di telan setiap minggu(iklan)

cuba renungkan....

hari ini dan perjalananku

dari satu titik sebuah perjalanan yang penuh berliku,
penuh ranjau dan duri,
pahit dan manis penghidupan,
suka duka ,gelak dan ketawa adalah mainan ....
semua itu sudah ku alami,
satu perjalanan yang belum temu penghujung,
penuh segala kenangan sukaduka telah ku alami..
dan kenangan yang termat pahit telah ku alami,
sesuatu yangku bina ,runtuh tampa ku sangka,
ini yang tidak dapat ku lupakan,
kekal dalam memory hidupku,
kan ku simpan dalam lipatan sejarah hidupku,
kenangan manis kekal dalam ingatan,
suka gelak tertawa bermain di kotak pikiran,
setelah ku jatuh ,
aku cuba bangun semula,
aku cuba melangkah semula,
segala kenangan, ku jadikan panduan,
agar ku tidak tersungkur di hari depan..
hari ini aku melangkah dengan bersemangat,
menuju kearah yang satu...
mencari sinar baru....
yang kekal abadi......
hari lah hari penghidupan baru ku....
ku rasa aku baru bernafas segar..
hari permulaan hidup ku kali kedua...
agar aku tidak kecewa lagi...
hari ini adalah hari baru aku....
dan di tarikh ini lah aku di lahir kan ke dunia yang penuh...
pancaroba dan penuh ranjau dan duri,
dan berliku........

aku akan memulakan penghidupan baru ku ....
di hari kelahiran ku ini.......

award....


award dari sahabatmusleem



ANUGERAH BLOG MESRA MATA:DAUS ENTERTAINMENT:http://kilauancinta.blogspot.com

award dari cik amy




award dari mis mango




award dari sahabatmuslim



award dari matahari89


sesiapa nak berdiet...

assalamualiakum semua sahabat setiasahabat..
sya harap anda semua sihat dan sejahtera ..
dan selamat menjalankan tugas seharian....
dan bagi yang sedang bercuti tu....
haraplah di isi dengan aktiviti yang munafaat..
hari ini saya nak kongsi lah sedikit sesuatu kepada sahabat-sahabat semua...
perkara yang saya nak berkongsi dengan anda semua adalah tentang diet....
ada di antara sahabat sedang mencari bagai mana cara hendak berdiet.....
semalam semasa sya melawat blog ke blog....
sya terbaca satu n3 minah mat saleh nie....
tentang mak dia nak berdiet...
nampaknya macam menarik....
jadi sya pun mengopinya ke blog sya....
untuk di kongsi kepada sahabat-sahabat semua..
bergini ceritanya....

she would start following this diet, I would always join her. I never really experienced losing 10 lbs (which this diet promised) but what I like about this diet is that at least, I can control my intake of sweets or carbohydrates. After 3 days, I feel lighter and I don't crave as much. For me, the hardest part in trying to lose weight is the initial part when I'm trying to condition myself not to overeat. So for me, I think starting off with this diet would be beneficial for me.

The 3 Day Diet meal plan:

Day 1

Breakfast

Black coffee or tea, with 1-2 packets Sweet & Low or Equal

1/2 grapefruit or juice

1 piece toast with 1 tablespoon peanut butter

Lunch

1/2 cup tuna

1 piece toast

Black coffee or tea, with 1-2 packets Sweet & Low or Equal

Dinner

3 ounces any lean meat or chicken

1 cup green beans

1 cup carrots

1 apple

1 cup regular vanilla ice cream

Day 2

Breakfast

Black coffee or tea, with 1-2 packets Sweet & Low or Equal

1 egg

1/2 banana

1 piece toast

Lunch

1 cup cottage cheese or tuna

8 regular saltine crackers

Dinner

2 beef franks

1 cup broccoli or cabbage

1/2 cup carrots

1/2 banana

1/2 cup regular vanilla ice cream

Day 3

Breakfast

Black coffee or tea, with 1-2 packets Sweet & Low or Equal

5 regular saltine crackers

1 ounce cheddar cheese

1 apple

Lunch

Black coffee or tea, with 1-2 packets Sweet & Low or Equal

1 boiled egg

1 piece toast

Dinner

1 cup tuna

1 cup carrots

1 cup cauliflower

1 cup melon

1/2 cup regular vanilla ice cream




sumber dari


macam mana sahabat -sahabat yang nak berdiet...
boleh x nak berdiet dengan cara ini.....

arghhhhh..........

arghhhhh.....
aku sekarang di dalam dilema......
aku berada di satu persimpangan....
adakah harus aku teruskan...
atau berpatah balik...
aku menjadi hilang punca....
adakah ini salah aku...
aku....

arghhhhhh......
adakah salah aku muluahkan hasrat apa yang terpendam...
didalam lubuk hati ku....
mungkin kau tidak dapat menerima aku...
kerana pertemuan yang singkat ini...
pertemuan tampa bertentang mata...
tertemuan hanya laluan di udara...
yang hanya menghantar kata-kata...

arghhhhh......
mungkin ini salah aku....
aku terlampau cepat meluah kan perasaan...
tampa ku sedari...
aku bertepuk sebelah tangan....
kerana aku dapat merasakannya....
aku dapat membezakannya.....
kelainannya...
sebelum dan sesudah....

tetapi untuk kebaikan kita bersama-sama...
aku sanggup menggundurkan diri....
aku akan hilang dalam hidup mu...
hilang dalam ingatan mu...
hilang dalam kenangan mu.....
kerana ini salah ku....
aku sanggup menggundurkan diri....
terkuburlah segala kenangan kita bersama...
tertulis dalam....
lipatan sejarah....

maaf kan aku....
ampunkan dosaku....
demi kebahagian kita bersama...
aku tidak mahu kau menderita....
kerana aku....
hanya takdir penentu segalanya..


selamat tinggal....
wasalam.....

oh mahbubati....

oh...mahbubati....
di waktu aku kegelapan...
teraba-raba dan tergapai-gapai...
mencari sesuatu yang tidak pasti kehadirannya....
melangkah penuh longlai.....
untuk mengharungi penderitaan...
keperitan hidup yang hilang sinar...
kau muncul memberi sinar dalam hidup ku...
oh mahbubati...
kehadiran mu menerangi kegelapan ku....
menyuluh perjalanan hidupku...
menyuluh arah tuju hidupku...
kearah yang satu.....

oh mahbubati...
kehadiran mu....
memberi semangat dalam hidup ku...
untuk mengorak langkah maju kehadapan....
menuju kebahagiaan hidup....
kebahgiaan yang sejati...
lagi suci dan murni....
sedingin salju....
seindah alam ciptaan tuhan...

oh mahbubati...
kehadiran mu menghapuskan penderitaan ku...
menghilangkan keperitan hidup ku....
membuat hidupku ceria....
riang dan gembira....

oh mahbubati...
ku harap sinaran kebahagian mu kekal abadi...
kekal sepanjang hayat hidupku...
dan hingga ke hayat ku...
sinaran bak mentari....
yang menyinari seluruh alam semesta...
yang kekal abadi.....
yang menurut perintah Ilahi...

oh mahbubati....
ku harap kau jangan kecewakan harapan ku ini...
harapan hidup ku...
yang memerlukan sinar dalam hidupku...
sinar kebahagiaan...
sinar yang suci...
murni...
dan yang hakiki...
dan kekal abadi...

oh mahbubati...
walaupun apa2 pun berlaku...
aku tetap redha...
aku tidak dapat...
mementang ketentuan dari Ilahi...
aku terima dengan hati yang terbuka....
kerana perjalanan hidupku telah tertulis...
oh mabubati.......

selamat kembali...

alhamdulillah.....
perjalanan sya pulang ke kampung dan balik ke melaka selamat
walaupun sungguh meletihkan
badantetapi berjaya sya
merlaksanakan perjalanan ini...
dengan kelesuan setelah berkerja dan ketidak cukupan tidur..
sya berjaya ke distinasi yang di tuju...
pagi tadi ,sya bergerak dari kampung kol 4.30 pagi..
dengan suasana dingin embun pagi..
sedang sahabat semua lena di uilk intan ....
sya mengoraklangkah...
bertolak kembali ker melaka...
sahabat semua mungkin pelik..
mengapa sya bertolak begitu awal pulang ke melaka...
sebenarnya hari ini sya berkerja pagi..
takut kesuntukan masa ,jadi sya bertolak awal...
sampai ke distinasi dalam kol 6 pg....
awal 1 jam....
sempat lah saya berehat sekejap...
dalam kol 630pg sya pun bertolak ke tempat kerja..
dengan badan yang letih dan mata mengantuk..
sya menjalankan tugas sebagai pekerja yang berdidikasi(eh...dah perasan lak...)
planing utama bila balik kerja ialah tidur...
merehat kan badan...
mengumpul tenaga untuk hari esok...

sekian....



besok perjalan jauh...

besok merupakan hari yang agak sebuk bagi ku..
selepas balik kerja dlm kol 3 aku terus balik kampung...
perjalanan ke kampung ku mengabbil masa
lebih kurang 2jam,mengikut jalan biasa.
aku sampai lebih kurang kol nam petang...
kerana mengambil ibu dam bapa ku, dan meng hantar mereka le rumah adik ku,
kerana ada kenduri kahwin di rumah pak mertua adikku,al maklom lah musim cuti sekolah
maka ramai lah mengambil perluang yang ada ini..
aku bertolak dari kampung kerumah adik ku kira2 lepas maghrib.
dlm kol 8 lah ..
di jangka kan aku sampai ke rumah adik ku dlm kol 11 mlm(ini memandu cecara berkhidmah lah)...
dan keesokkan hari nya pula (hari sabtu)selepas aku balik kerja kol 7 mlm...
aku menghantar ibu dan bapa ku pulang kekampung atau pun terus ke pontian...
kerana mak long aku pula ada buat majelis meminang pulak....di jangkakan sampai dalam kol 11 mlm...mungkin maljis dah habis...
dan hari ahad pula aku ke majelis perkahwinan kawan rapat ku di kampung,...
kawan sepermainin masa kecik dulu....

petang ahad pulak aku di jangkakan bertolak balik ke rumah ku di melaka..
nampaknya dalam 2 atau 3 hari ini masa aku banyak di atas jalan...
nampak nya sanggat meletih kan....
balik kerja terus balik kampung ...
pas tu balik melaka g.
pas tu balik kampong g...

harap perjalan ku ini selamat....
selamat ke distinasi pergi dan pulang...
semoga hari isnin ini aku akan dapat mgupdate
blog ini nenceritakan perjalan ku ini

semoga kita dapat berjumpa di hari isnin depan...
wasalam...

*berkumpulan....

assalammualaikum....
sahabat2 sekelian...
rasanya dah lama n3 sya tidak keluar,
almaklomlah laptop saya masuk wad...
kena virus la...h1n1....
haa....ha...
sekarang beliau dah boleh berkhidmat semula
so n3 kali nin sya hendak bercerita tentang..
'berkumpulan....'
dalam berkumpulan lebih banyak perkara kita boleh buat...
perjalanan sesuatu tugas/kerja lebih cepat dari kita melakukan
berseorangan....
contoh yang dapat kita lihat di alam ciptaan tuhan ini adalah...
semut


semut adalah salah satu makhluk ciptaan tuhan yang kecil....
jika kita lihat dari struktur angota semut yang kecil ini ,adalah mustahil bagi semut ini untuk melakukan sesuatu...
kerana struktur tubuh nya yang kecil ini sukar untuk melakukan sesuatu...
tetapi jika....


ia membuat sesuatu dalam berkumpulan....
tidak mustahil beban yang lebih besar dari tubuhnya dapat di pindahkan ke sarangnya....

ini adalah semut sebagai contoh...
so jika kita mengikuti sifat kerjasama masam semut ini ....bermacam2 boleh melakukannya...

sebenarnya saya baru mendengar satu motivasi ...
tentang pergerakkan dalam satu kumpulan....
bukan pergerakkan haluan kiri atau kanan dan pergerakan rompakkan tau...
ini adalah salah satu cara bagai mana hendak kita mencapai suatu impian kita...
memang kita boleh mencapai impian kita walaupun kita bergerak bersendirian...
tetapi ia memakan masa yang panjang...
lebih2 lagi dalam bidang yang baru kita ceburi...
tidak mustahil kita akan kecundang...
kerana kurang bimbingan...
so ,jika kita bergerak dalam suatu kumpulan....
banyak rakan akan membantu....
memberi tunjukajar selok belok apa bidang yang anda akan ceburi...
ini yang dikatakan 'work smart' bukan 'work hard'
sebagai contoh si semut ....

bukan senang hendak senang,
bukan susah hendak susah.....


ramai kawan memang bagus...
tetapi pandai2 lah cari kawan....
salah cari....
faham2 aje lah
dunia sekarang nie....

*dh ok...

bermula dari tarikh ini, sya dah boleh aktif kerana
laptop sya dah boleh beraksi semula...
jadi banyak lah paparan yang akan sya keluarkan dalam n3 yang akan datang...



tunggu n3 sya yang akan datang......
ada banyak lagi yang akan sya paparkan....