hari ini dan perjalananku

dari satu titik sebuah perjalanan yang penuh berliku,
penuh ranjau dan duri,
pahit dan manis penghidupan,
suka duka ,gelak dan ketawa adalah mainan ....
semua itu sudah ku alami,
satu perjalanan yang belum temu penghujung,
penuh segala kenangan sukaduka telah ku alami..
dan kenangan yang termat pahit telah ku alami,
sesuatu yangku bina ,runtuh tampa ku sangka,
ini yang tidak dapat ku lupakan,
kekal dalam memory hidupku,
kan ku simpan dalam lipatan sejarah hidupku,
kenangan manis kekal dalam ingatan,
suka gelak tertawa bermain di kotak pikiran,
setelah ku jatuh ,
aku cuba bangun semula,
aku cuba melangkah semula,
segala kenangan, ku jadikan panduan,
agar ku tidak tersungkur di hari depan..
hari ini aku melangkah dengan bersemangat,
menuju kearah yang satu...
mencari sinar baru....
yang kekal abadi......
hari lah hari penghidupan baru ku....
ku rasa aku baru bernafas segar..
hari permulaan hidup ku kali kedua...
agar aku tidak kecewa lagi...
hari ini adalah hari baru aku....
dan di tarikh ini lah aku di lahir kan ke dunia yang penuh...
pancaroba dan penuh ranjau dan duri,
dan berliku........

aku akan memulakan penghidupan baru ku ....
di hari kelahiran ku ini.......

8 comments:

Ad Rifza said...

Perjalanan itu kita tinggalkan... Kita tingglakan dengan seribu satu kenangan yang tidak mungkin kita lupakan..Kita sering mengingati kenangan yang manis dan pahit..walau kita cuba lupakan yang pahit tapi kita tidak mampu..Kita ambil dan kutip segala kenangan itu sebagai panduan untuk perjalanan hidup kita seterusnya..Moga jalan hidup kita lebih bermanfaat dengan kenangan perjalanan lalu..Insyallah..

alizankamar said...

to ad rifza
terimakaseh.....muda-mudahanhan ada suatu sinar di kemudian hari....

ayaharith said...

ari ni besday setiasahabat ke?

epi besday..
kalo besday u la..

huhu~

alizankamar said...

to aya harith
yup...
hari ini hari kelahiran sya...
dah bertambah lagi 1 thn umur sya...

Tirana said...

Happy belated birthday...Semoga hidup diberkati Allah sentiasa..

Maaf..terlambat wish...

alizankamar said...

to tirana,

terima kaseh....
mudah2an bergitulah...
amin...

Adinda Amy Sensei said...

happy belated birthday..

alizankamar said...

to cik amy...
terima kaseh....