dah 1/2 tahun...berlalu...

diam x diam....
pejam celik...
kita dah berada di hujung pertengah tahun dalam tahun 2009,
dah nam bulan berlalu..
berkelana merempuh ranjau dan duri dalam penghidupan...
penuh pancaroba..
bergitu juga bagi diri ku...
di permulaan tahun ini aku mengharungi keperitan..
dan pendertiaan yang tidak terperi....
aku jatuh tersungkur...
tersembam ke bumi....
suatu keperitan yang amat dasyat....
yang tidak pernah kusangkakan ia akan berlaku...
hilang sinar dalam hidup ku....
dari hari demi hari..
aku meratap ,
memikirkan mengapa ia boleh berlaku...
itulah suratan dalam hidup ku..
aku cuba melangkah untuk bangun semula..
setapak demi setapak aku melangkah...
akhirnya aku berjaya berdiri kembali...
bersama semangat yang baru....
mengantikan semangat yang telah hilang..
dengan takdir Allah.....
setelah aku bersua dengan seseorang...
pada suku tahun 2009...
beliau lah telah memberi kekuatan bagi ku....
walaupun berjauhan....
tetap kurasa kekuatannya itu...
walaupun belum pernah aku bersua muka...
dan bertentang mata dengannya...
tetapi berliau bergitu hampir dengan ku....
aku harap pertemuan ini memberi sinar baru dalam hidupku...
sinar putih seputih salju...
sinar yang suci lagi murni....
aku berdoa agar ia berterusan sehingga ke akhir hayat ku...
aku berharap aku akan bersua dengannya...
dan menjadi penyeri daklam hidup ku...
aku harap impian ku ini menjadi kenyataan...
itu lah harapan ku...
tidak bertepuk sebelah tangan....
tetapi apa2 pun yang berlaku...
aku tetap redha ke atas sesuatu yang berlaku....
takdir penentu segala-galanya
mungkin suatu persinggahan sahaja...
mungkin pada sinaran yang lain...
aku pun x pasti.....
kerna perjalanan ku masih jauh....
belum sampai penghujungnya.....
................

kaitan dari n3 nie
dan n3 nie juga
(wah...tangkap lentok lagi aku nie....perasannya aku...hi..hi...)

4 comments:

anN said...

cpt ms blalu..hmmm..ish2

alizankamar said...

betul tu....
macam kenangan yang telah di lalui...

ayaharith said...

pejam celik pejam celik..

kenapa x bole tdo lg ni..

oo..lmpu stil on rupenye..

hehe =)

alizankamar said...

aya harith....
tu la...kalo nk tidur tu
padam la lampu dulu...
baru leh tidur....
ha..ha...