suatu persimpangan

dari satu titik perlajanan...
perlananan penuh berliku...
kuredaah onar dan duri...
separuh hidup dalam perjalannan ini...
jatuh bangun sudah kebiasaan ku...
pahit manis adalah makananku....
walaupun sukar...
aku harus tempuhi....
aku tidak boleh melawan...
melawan surtan takdir....
setelah jatuh ,aku meneruskan perjalanan...
menurut kata hatiku ...
bangun melangkah maju kedepan...
sampai di satu persinggahan..
aku rasakan persinggahan itu pengakhiran perlajanan ku...
tetapi...
ku rasa persinggahan sementara...
untuk melepaskan beban yang ada....
mengharap sesuatu yang nyata....
namun apa yang ku harapkan...
ku rasa tidak mungkin berlaku...
gerak hati ku mengatakan begitu...
sukar bagiku....
untuk memnbuat keputusan...
untuk meninggalkan persinggahan ini...
dan mencari persinggahan yang lain...
yang sesuai bagi ku....
mmg ku dapat rasakan....
aku harus meninggalkan persinggahan ini...
mencari persinggahan yang sesuai bagi ku...
persinggahan bukan sekadar persinggahan...
tetapi suatu persinggahan penamat penderitaan...
aku brada di dua persimpanagn....
simpang mana harus aku lalui...
............
untuk menerus kan perjalanan ku.........
.......

note: macam mengharap sesuatu yang tidak pasti...mungkin bukan untuk ku

6 comments:

noorafzan.blogspot.com said...

amboi..
bermadah berelah pulak setiasahabat..
hehe~

alizankamar said...

ha..ha saja2 aje test pawer...
cuba nak bersyair dan bermadah...
amacam sahdu x...
hi..hi...

Adinda Amy Sensei said...

salam..

apa maksud awk di sebalik persimpangan itu?

alizankamar said...

to cik amy....
untuk membuat keputusan...
dalam dua pilihan....

Adinda Amy Sensei said...

salam..

pilihan ape?

alizankamar said...

to cik amy...
nak teruskan hidup macam nie...
atau buat satu perubahan....
membina hidup yang baru....