klik ....2...

SELAMAT DATANG
 online

fikir dahulu....




salam buat semua...
apa kabau anda semua...
harap anda semua sihat dan sejahtera ...
dan ceria2 selalu...
rasa-rasanya da dekai 1 minggu blog setiasahabat tidak di update...
yae kan ...da nampak bersawang lak blog nie...

bukan saya meng hilangkan diri...
tetapi keadaan tidak mengizinkan ...
ada pelbagai -bagai situasi yang berlaku di dalam 1 minggu nie..

wah...sekarang nie dah ujung bulan 10...x lama g da masuk bulan 11 dan seterusnya  bulan 12...
pas tu kita akan sambut lagi taun baru...
bergitu cepat yea masa berlalu..
perbagai peristiwa yang kita lalui tampa di sedari...
suka duka kita alami...

yang sorang dah berdua...
yang berdua tambah seorang lagi..
dan bergitu juga seterus nya...

dan tidak ketinggalan di sebalik nya juga...
yang bertiga tinggal berdua..
yang berdua ...tinggal keseorangan...

bergitu lah lumrah hidup didunia ini kan....
semua nya telah di atur ..
sesuatu yang berlaku itu ada hikmah yea kan...

selagi kita hidup di dunia yang penuh pancaroba ini....
banyak rintangan dan dugaan yang kita lalui ...
ini adalah dugaan dari yamg MAHA ESA..
untuk nenduga sejauh mana kekuatan  diri kita...
so jika kita menghadapi dugaan yang mencabar...
jangan lah kita bertindak mengikut perasaan dan hati...
jika kita bertindak mengikut perassan dan hati...ada satu hasutan yang mengiringinya...
maka terjadilah perkara yang tidak dingini..
oleh itu kita hendaklah bertindak mengikut akal dan fikiran...
perkara yang berat dapat diselesaikan dengan baik dan sampurna....

Hari yang membosankan

Salam buat semua..
Apa aktiviti hari ini...
Mungkin anda membawa keluarga berjalan2 dan bersiar2,boleh melapangkan fikiran kan.
Bagi saya lak...hari minggu nie ada lah hari yang membosan kan..
Biasa nya kalo x kerja hari minggu .sya balik kampung..jumpa ayh dn ibu di kampung...dapat juga merasa masakan emak saya..yea la dh bminggu makan nasik lauk telur grg atau meggi aje...dh muak rasa..nya...
Hari ini mmg membosan kan...
Nak keluar pun x de mana2 tempat nk di tuju..x kan nak melepak kt pasaraya...kalo masa muda2 dulu leh melepak...nie dh berumur nie x kan nk melepak...duduk rumah aje la...tgk tv...aje la,..
Sungguh membosankan...

Situasi..skrg nie..
Tgh tgk tv dengan keadaan bosan..

sayang....bagai mana di sampaikan.....













salam semua....
apa kabar semua..saya harap anda semua sihat dan sejahtera...


saya kembali lagi...setelah beberapa hari berehat...
bukan apa ..sebuk dengan tugasan harian...
sebenar nya saya rasa sayang nak tinggal kan dunia blogging ini...
kerana banyak pengalaman yang telah saya terima....
dan saya sayang kan anda semua....


haaa...tentang sayang nie...
saya nak tanya lah sikit pendapat anda semua...tentang 'sayang'...
semua orang didunia nie mesti hendak di sayangi atau mahu menyayangi seseorang...tetapa macam manakah...
perasaan 'sayang' ini di sampaikan dari satu pihak ke pihak yang satu lagi nie...
sayang kerana rupa ker....
sayang kerana harta ker...
sayang yang lahir dari hati yang murni
iaitu sayang yang bukan kerana harta atau rupa...
dan apa anda buat pada orang yang anda sayangi...


apa pendapat anda semua...

berehat seketika....






buat masa ini....
saya akan berehat buat sementara waktu...
untuk melapangkan minda..menenangkan fikiran...
buat sementara waktu sahaja bukan buat selama2nya...
saya akan turut bersama dalam dunia blogging ini...

saya akan kembali ........
saya akan merindui sahabat2 semua....

tuai padi antara masak...
esok jangan layau-alyuan...
intai kami antara nampak...
esok jangan rindu-rinduan...

sekian..

lagu ini penyampai apa yang terhasrat......

tidak dapat di lafas kan dengan suara..
tidak dapat di rangkaikan dengan kata-kata...
lagu ini sebagai perantaraan untuk menyampaikan apa yang tersemat di hati....
perhatian lagu ini adalah sebagai luahan hati ...
tiada kaitan dengan sesiapa pun..mahupun sahabat-sahabat bloger saya...
so sahabat-sahabat jangan lah peningkan kepala yea....



siapa boleh cari orang dalam kopi ...cuba carik....




salam buat semua...
saya harap anda semua sihat dan sejahtera..
ha...amacam semua ..dah puas beraya ke lom....
rasanya tinggal lagi 1 minggu lagi berakhirnya bulan syawal(hari nie 24 syawal)
so...sesiapa yang x sempat nak buat openhouse tu ada masa lagi lah....
kalau buat tu jangan lupa jemput yea.....
dan di kesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat menyambut deepavali bagi sesiapa yang meraikan nya....

yang ke dua pula....
saya nak menduga daya penglihatan anda semua...
adakah masih tajam..perahatin atau dah kabur atau rabun...
haaa......
perhatikan gambau kat bawah nie...
ada gambau biji kopi kan...
kalau penglihatan anda tajam...
cuba cari ada berapa wajah manusia didalam buah-buah kopi itu...
cuba terhatikan betul2..




amacam dah dapat kira ada berapa wajah dalam butiran biji kopi tu....
kalo x jumpa ..cuba lagi...

akhirkata..
nak berpantun lak...

pasang pelita di pagi hari..
pelita dipasang di hujung taman..
adakah kilau akan bersinar kembali..
setelah mendung hilang dari pandangan..

sesiapa nak balas silakan...

note:adakah kaseh bertaut..tepuk bersambut...

dapat email yang mencurigakan





salam buat semua sahabat-sahabat setiasahabat...
macamana aktiviti cuti minggu nie...seronakkan...
dapat berjalan2 jumpa sanak saudara yang dah lama tak jumpa...
lebih-lebih lagi sekarang nie dalam bulan syawal(dah nak sampai ke penghujung )
boleh lah pergi beraya kerumah sedara-sedarah yang belum kita sempat datang...
saya pun bergitu jugak...
semalam saya membawa family saya beraya di alor gajah melaka.rumah pak long saya..
dan ke rumah sepupu saya yang lain...tetapi malang nya sepupu saya balik kampung pulak (pulang ke johor)...kira kurang bernasib baik lak tu...
masib baik pak long saya ada kat rumah...kalo dia pun beraya...
jadi lah lebai malang...

oh yea baru -baru ini saya mendapat email ..
entah dari siapa agaknya,saya pun kurang pasti dari mana dia mendapat alamat email saya.tetapi saya rasa ragu-ragu lah ttg email nie...macam x percaya aje dan macam ada unsur-unsur penipuan sahaja...

ini lah email yang beliau hantau




macam unsur nk makan duit orang aje


ATM INTERNATIONAL CREDIT SETTLEMENT
OFFICE OF THE DIRECTOR OF OPERATION
OFFICE OF THE PRESIDENCY

ATTENTION HONORABLE BENEFICIARY

THIS IS TO OFFICIALLY NOTIFY YOU THAT WE HAVE VERIFIED YOUR CONTRACT
INHERITANCE FILE AND FOUND OUT THAT WHY YOU HAVE NOT RECEIVED YOUR PAYMENT
IS BECAUSE YOU HAVE NOT FULFILLED THE OBLIGATIONS GIVEN TO YOU IN RESPECT
OF YOUR CONTRACT/INHERITANCE PAYMENT.

SECONDLY, WE HAVE BEEN INFORMED THAT YOU ARE STILL DEALING WITH THE NONE
OFFICIALS IN THE BANK,ALL YOUR ATTEMPT TO SECURE THE RELEASE OF THE FUND
TO YOU.WE WISH TO ADVISE YOU THAT SUCH AN ILLEGAL ACT LIKE THIS HAVE TO
STOP IF YOU WISH TO RECEIVE YOUR PAYMENT SINCE WE HAVE DECIDED TO BRING A
SOLUTION TO YOUR PROBLEM. RIGHT NOW WE HAVE ARRANGED YOUR PAYMENT THROUGH
OUR SWIFT CARD PAYMENT CENTER ASIA PACIFIC, THAT IS THE LATEST INSTRUCTION
FROM MR. PRESIDENT,UMARU MUSA YAR'ADUA (GCFR) PRESIDENT FEDERAL REPUBLIC
OF NIGERIA AND FEDERAL MINISTRY OF FINANCE.

THIS CARD CENTER WILL SEND YOU AN ATM CARD WHICH YOU WILL USE TO WITHDRAW
YOUR MONEY IN ANY ATM MACHINE IN ANY PART OF THE WORLD,BUT THE MAXIMUM IS
ONE THOUSAND FIVE HUNDRED DOLLARS PER DAY, SO IF YOU LIKE TO RECIEVE YOUR
FUND THIS WAY PLEASE LET US KNOW BY CONTACTING THE CARD PAYMENT CENTER AND
ALSO SEND THE FOLLOWING INFORMATION TO HIM IN ORDER TO PROCEED
IMMEDIATELY:

1. FULL NAME
2. PHONE AND FAX NUMBER
3. ADDRESS WERE YOU WANT THEM TO SEND
THE ATM CARD TO(P.O BOX NOT ACCEPTABLE)
4. YOUR AGE AND CURRENT OCCUPATION
5. A COPY OF YOUR IDENTIFICATION

HOWEVER, KINDLY FIND BELOW THE CONTACT PERSON:
MR, HENRY ONYEMEM
DIRECTOR, ATM PAYMENT
DEPARTMENT


THE ATM CARD PAYMENT CENTER HAS BEEN MANDATED TO ISSUE OUT
($8,300,000.00 USD) AS PART PAYMENT FOR THIS FISCAL YEAR 2009. ALSO FOR YOUR
INFORMATION, YOU HAVE TO STOP ANY FURTHER COMMUNICATION WITH ANY OTHER
PERSON(S)OR OFFICE(s) TO AVOID ANY HITCHES IN RECEIVING YOUR ATM PAYMENT.

FOR ORAL DISCUSSION, I CAN BE REACHED ON OR EMAIL ME BACK AS SOON AS YOU
RECEIVE THIS IMPORTANT MESSAGE FOR FURTHER DIRECTION AND ALSO UPDATE ME ON
ANY DEVELOPMENT FROM THE ABOVE MENTIONED OFFICE.

NOTE THAT BECAUSE OF IMPOSTORS, WE HEREBY ISSUED YOU OUR CODE OF
CONDUCT, WHICH IS (ATM-128) SO YOU HAVE TO INDICATE THIS CODE WHEN CONTACTING THE
CARD CENTER BY USING IT AS YOUR SUBJECT.

BEST REGARDS,


CHIEF AUDITOR TO THE PRESIDENT




apa pendapat anda tentang email ini


p/s:kc82 mohon ampun dan maaf jika ada terkasar bahasa ,membuat tersinggung perasaan....

mendung beralih arah

Terpancar sinar mentari...
Cahaya redup menyinari alam...
Setelah mendung berakpergi..
Sang camar terbang kesana kemari..
Mencari sesuap rezeki..
Setaman bunga kembang berseri...
Menandakan kasih telah bersemi...
Berpanjangan sehidup semati...
Yang hilang telah ada penganti...
Harap2 ia sebati...





Tiada apa 2 yg di janjikan...
Emas atau permata...
Kerana x mampu memperolehinya..
Yang ada kesetian sepanjang hayat...
--
Sent from my mobile device

Sama padan...setaraf ...seadanya..







ku lalu kan puisi sahdu
pengubat rindu
ku iringi lagu
buat penyejuk kalbu

kasih tidak kekal selamanya.
Cinta mekar ibarat bunga
layu pabila waktu tiba ...

X wajar bagi sang pungguk di sana...
merindukan sang bulan purnama..
Walaupun indah dipagari bintang penuh bwarna..
Sang purnama tidak akan jatuh keriba..

Engang sama engang..
Pipit sama pipit..
Jangan dgangu kasih orang...
Kang hidup tersepit memakan hati...

Pergi ke sungai memasang bubu..
Terjerat di bubu si ikan keli,
Kalo nak berkasih jangan terburu-buru,
kelak hidup nerana diri.

.......
Kalau tuan pergi ke kedai..
Kirimkan saya sebuku roti..
Mencari kasih biarlah berhati-hati..
Carilah yang sepadan sama tinggi...


p/s...........

dialog orang bercinta....




zaman bercinta adalah zaman yang paling bahagia kan .....
semua nya indah2 belaka...
setiap bicara tersusun kata...
semua dailog perbualan manja2
di anataranya....
jom kita ikuti perbualan manja yang telah di
rakamkan bebentar tadi


gadis: nak tido ke?
teruna: knp...syg nak dodoi kan abg ker...(cam gatal lak bunyi nya).....lom g.....
gadis: haha...
gadis: tak pandaila nak dodoi ni
teruna: la...can na lak kalo nak tido kan anak nanti...
gadis: hehe...tu laa...tak tau aaa nak tidokan cemane
teruna: ala ...tepuk aje bontot ...tp jangan la kuat2....perlahan2....lembut2....
gadis: nanti maknya yg tertido dulu ek..hehe
teruna: la...tu yg x nak tu....silap2 anak yg ddoi kan mak nya lak...
gadis: haha...anak yg dodoikan mak ekk...
teruna: yea la ...mak yang tidor...
gadis: kalo maknye yg tido...ayahnye la dodoikan anaknya...
gadis: hehe
teruna: yup...pas anak tido...ayh nya dodoi kan mak nya lak....
gadis: haa...tu yg bagus tuu kan
teruna: hi...hi....ehm...ehm...
gadis: nape tuuu...
teruna: sakit tekak....
gadis: ohooo....sakit tekak tetibe ekk...
gadis: hehe
teruna: ada maksud tu....
gadis: maksud apa ek
teruna: si anak nak dapat adik g.....
gadis: waahh...bagusla tuu ade adik
gadis: hehe
teruna: ada kawan kan....
gadis: haa...kawan
gadis: nanti takde kacau mak ayah ek
teruna: yea la ....
teruna: tp si mak lak susah nak melayan si anak...dua2nya nakal....
gadis: haha...
gadis: nakal ikut ayah dia la
gadis: mak dia baik je..tak nakal
gadis: haha
teruna: yea ker....
gadis: ye laa
teruna: ntah2 mak nya lagi nakal...
gadis: taklaaa...
teruna: ayah dia yg nakal
teruna: ayah dia baik...pendiam....
gadis: haa ye latuuu
teruna: yea.....x caya tanya mak ayhnya....
gadis: nape lak
teruna: yea la mak ayhnya yg jaga ayhnya dari kecik...
gadis: ele..
gadis: yelaaa baikk sngt ayah dia
gadis: haha
gadis: baik sangat tu x la...tapi pendiam aje orn nya...
gadis: iye laaa...
teruna: kalo nakal.... nakal budak2 aje
teruna: tapi mak anak tu manja....
teruna: anak bungsu la....
gadis: mestila kan..
gadis: jeles ek?
teruna: x.....
teruna: kalo ada anak ...awk nk berapa org anak...
gadis: ntahla..
gadis: 4 kot
teruna: ooo..berapa lelaki berapa perempuan....
gadis: 2 L 2 P
teruna: oooo...kalo lelaki atau perempuan aje camna...
gadis: mane2 pun boleh
teruna: ooooo......awk suka anak ramai atau x ramai...
gadis: taknakla ramai sngt
teruna: ooo.....sedang2 la....
teruna: cam yea rupa nya....
gadis: apa?
teruna: rupa anak nya...rupa siapa yea...
gadis: haha...tu yg tak tau tu
teruna: rupa mak nya kut...hidung mancung....kulit putih..rambut ikal mayang...
gadis: wah..wah..cantiknye mak dia..
gadis: bini sapa la tuuu ekk
teruna: bini ayah nya la...sapa lagi....
teruna: tol x...
gadis: haha...ye laa
gadis: hehe..
teruna: wah jauh mengelamun....

mungkin ini salah satu dialog orang yang dilamun cinta....
anda cam na lak....
mungkin lain orang lain caranya

mari berbalas pantun....

jom semua sahabat-sahabat setiasahabat kita berpantun...

kiluan bintang menyinari malam,
cahaya terang dari rambulan,
telah dicurah segala yang terpendam,
hilang rasa resah,hati rasa aman..







bintang bersinag memagari rambulan...
sang pungguk merindui rambulan...
bagai mana pula pada diri mu tuan..
adakah di sambut dengan penuh harapan...

sila jawab......

aku,bintang,bulan dan pungguk

adakah yang ku cari2 selama ini sudah ku dapati...
adakah kilauan dan kerdipan bintang memberi sinar bagi ku...
bergermelapan bersama sinar rambulan...








ataupun aku ibarat sang pungguk...
yang mengimpikan rambulan...
dan menagih simpatinya...

jikalau betul kilauan dan kerdipan bintang menjadi milikku...
sinarilah perjalanan malam ku yang di temani sinar rambulan...

dan

sang pungguk dapat mengapai rambulan...
sinari lah sang pungguk sehingga malam berakhir...
.....


menanti dengan penuh harapan

menanti dengan penuh harapan...
yang pergi harus ditinggalkan...
tinggal kenangan...
sebagai pengajaran..
pilih lah yang sepadan..
rupa bukan sandaran...
ikut nafsu merana badan...
hidup tidak terurus putus harapan..
ini semua adalah dugaan..
hati dan budi itulah pilihan..
agar hidup mengikut pedoman..






note:adakah aku dialam khayalan atau nyata...dalam penantian yang tidak bersempadan