apa petuanya.....




salam buat semua sahabat2....
apa kabar yea....
mungkin sahabat2 semua sedang berehat bersama sama keluarga yea....
al maklomlah di hari minggu nie waktu kita merehat kan badan dan bersukaria bersama2 keluarga..

mampakyna sekarang nie blog nie da jarang di updatekan...
bukan saya nak menyepikan diri..
tetapi ketandusan idea....
tetapi saya akan cuba sedayaupaya yang boleh untuk mengupdate blog ini....

oklah melalut lah saya nie....

sebenarnya saya nie ada satu masalah...
besar x besar lah...dam kecil x kecil lah...

masalah nya adalah...tentang gemok...
memang semua orang x nak gemokkan..
semua nak diet..biar nampak ramping dan comel kan...
pelbagai cara digunakan.,,macam mana nak kurus kan badan kan...
perduct itu dan ini di gunakan....
tujuannya tak lain dan x bukan adalah nak kuruskan badan...

tetapi lain pada saya pulak...
saya nak gemok kan badan saya yang sekeping nie...
semua orang kata saya nie kurus kering aje...
mereka katakan saya cam banyak masalah sahaja...
ttp itu mmg normalkan setiap yang hidup nie ada masalah kan...
itu kan cabaran hidup....

saya nak nampak berisi badan...
tetapi biar lah ada potongan la ....
target saya nak gemok nie adalah dalam jangkamasa 3 bulan....
dan target berat tambahan dari berat saya adalah lebihkurang 15kg..

jadi ...
adakah sahabat2 mempunyai idea bagi masalah saya nie...
dan adakah petua2 untuk mengemok kan badan .....

jika ada silalah turunkan petua -petua kat saya...

sekian...

p/s:jauh di mata ,dekat di hati...

12 comments:

Adek Abigail said...

awk leh reg jd ahli gym.. insya allah 3 bln, bdn fit, naik berat, ada v shape..
x pun mam vit c je.. trbuka selera..

noorafzan.blogspot.com said...

err..
member saya cakap..
petua nak gemuk ialah kahwin..
sure makan pakai terjaga..

tu member saya cakap la..

NANA ZULHANA said...

haha..
petUUanye...
mam bnyk la....=]

xpown..
u sedot lemak i?
kekkek

alizankamar said...

silbi abigail..
ok gak idea awk tu...
saya akan reg ahli gym...
silap2 jadi penganti sazali samad lak...
he..he...
terimakaseh bagi idea..

alizankamar said...

noor afzan...
kawin....
tapi ada gak org yg dh kawin...tapi x gemuk pun....
tapi x de calon la...
cuba carikkan...
hii...hii...
terimakesih bg cadangan yg bernas...

alizankamar said...

nana ...
ok gak yea makan banyak2...
tapi kalo makan kang boroi lak...
he...he...
tapi satu idea yang baik tu...
saya akan cuba...

ahmad humairi said...

salam,
nak gemuk??
minum susu segar...
makan kene tanya selera dan layan...
tidur secukupnya - jangan tension.
kalau kurus sbb ada penyakit kencing manis...ada susah sket..

alizankamar said...

to ahmad humairi

terima kasih...
saya akan buat apa yang awk sarankan..
mmg badan saya kurus nie,selera makan pun kurang...he..he..

jebat_durhaka said...

weiiii ko ni org lg nak kurus ko lg nak gemuksss wakakakakak ko ni buat lawak jek weiiii

edan coba said...

Setiasahabat..
Edan dulu pon mcm kamu tp edan ada caranya!! Sekarang dah payah plaq nak turun! Tak jogging seminggu ja lemak beketul2 kuar!!

Well... dulu edan amalkan memakan DAGING AYAM!!! N makan semua benda2 berkhasit! Sgala sayur, ikan pape jer lah asal bila kita makan tu badan rasa berat! Tp jngn pikir ia memudaratkan badan plaq! Targetlah masa tu! Mungkin 1 bulan! So dlm 1 bulan tu pulun lah makan!!! Jngan lupa angkat berat! Bg otot dada dan lengan mengembang seiring ngn penyerapan lemak dari daging ayam tu...!

MMG MENJADI!!!!!!!!!
CUBALAH!!!!!!!!!
TP JNGN MENYESAL! COZ LAMBAT PLAQ DIA NAK TURUN NNT!!!
Hehehehe..
:)

alizankamar said...

To jebat
mmg sya nk gemukan badan..pasal sya nie makin lama makin kurus..x macam dulu -dulu...
Nk gemuk ,nampak berisi la sikit..
He..he..he,

alizankamar said...

To eden

terima kaseh atas cadangan awk tu..saya akan cuba makan banyak2..
Sya berazam akan gemukkan badan dlm masa yg terdekat nie..