dah satu tahun....ia berlaku...




hari ini genap 1 tahun ia berlaku....
rasa bergitu cepat masa beredar...
segala perit maung ku rasai..
setelah sekian lama ku gengam...
sekian lama aku bertahan....
akhirnya terpaksa aku lepaskan...

aku terpaksa ...
dari aku menyeksa...
dan aku terseksa...
lebih baik aku melepaskannya...

biarlah ia bebas ...
mengikut kemahuan dirinya....
mengikut haluannya sendiri...

walaupun perit bagiku...
namun aku terpaksa melepaskannya....

dan tidak disangka ...
aku telah diinaya...
sanggup berbuat bergitu terhadapku....
untuk kepuasan sendiri...

namun sesuatu yang berlaku itu ..
ada sesuatu disebaliknya...
hanya tunggu dan lihat sahaja ...
dari jauh....

biarlah ia gembira ...
apa yang di hajati....
telah dikecapi....
semoga bahagia....

dan aku.....
aku mengorak langkah....
setelah jatuh tersungkur....
menyusun langkah ...
satu persatu...
bangun setelah jatuh...
berjalan kedepan...
tampa menoleh kebelakang....

berhati2 dalam menentukan penghidupan yang baru....
agar peristiwa lama tidak akan berulang.....

semoga perjalanan yang baru ini....
dapat memberi sesuatu yang baik bagiku...

mendapat kecerian sehingga ke akhir hayat......

2 comments:

noorafzan.blogspot.com said...

somoga setiasahabat jumpa apa yang terbaik....

alizankamar said...

mudah2an bergitu lah hendaknya...