disuatu situasi....






(situasi)diluar hujan turun renyai2..gemersik irama titisan ujan mengusik ketenangan malam..
rentaknya mengalonkan melodi yang indah...sungguh menenangkan ...
suasana sejuk menyelubungi malam....

remote di capai ...button on ditekan...
alamak tv x on lak...tekan switch tv lak....
chanel yang terkeluar chanel 701(astro-axn)...lak...
cerita gost raider..lak...
mmg dah tenguk cerita tu....
layan ajerla....

suasana sejuk membuatkan irama tambahan berlaku lak....
perut berkeroncong lagu irama melayu asli...
berkerongcong minta di isi...
mengapa...
sudah satu hari,ia tidak berisi..
kerana satu hari ini aku x bermaya..
lemah satu badan...
x bermaya untuk bangun...
aku demam....

dengan lemah gemalai mengikut rentak hujan aku melangkah kedapur..
mencari sesuatu untuk mengisi perut ku yang berkeroncong..
meggi ku capai,menjadi pilihan...
ku masak...
ku ratah...untuk mengurangkan kelaparan...
setelah satu mangkuk ku bedal...
perut yang berkeroncong menjadi senyap...

aku sambung melihat cerita gost raider...
sedang asyik melayan cerita ....
aku terpandang jam di dinding...
alamak....
.
.
.
.
.
.
.
.
jam dah kol 10 mlm...
aku dah terlambat..
sebenarnya hari nie aku berkerja malam..
malam terakhir...
dan
esok dan ahad aku cuti...
so aku nak balik kampung....
dah lama x balik kampung...

aku pun bergegas persiap untuk berkerja...

selamat malam semua...
dan
selamat bercuti...

p/s:buat mu di sana  ,selamat berehat,tenangkan fikiran dari tugasan yang banyak tu.....lupakan buat seketika...

No comments: