klik ....2...

SELAMAT DATANG
 online

Hujan dan ubi rebus...hmmm

Salam buat semua...
Apa kabar semua...
Apa aktiviti minggu nie...
Mungkin sahabat2 akan membawa keluarga bjalan2 kan...
Tapi bulan nie musim ujan kemana la kita nk bjalan2 yea..nk bekelah hujan lak...
Ada x de buat aktiviti indoor aje la yea..atau x pun tengok wayang ..
Ha..kat pangung wayang tengah tayangkan cerita 2012,kan apa lagi ..tonton la bsama keluarga...
Dengar cerita mcm best aje cerita tu...

Saya lak balik kg kt johor.
Da lama x balik .rindu lak rasa kt ayh dan ibu saya.
Pg2 lgi sya da btolak balik kekampung..x sabar2 lah nk balik kg..angkut apa yang sempat aje..sempat juga sya belikan belacan n cencaluk ..sebagai buah tangan untuk di bawa balik ke kg...

Cuaca kt kampumg redup n sejuk nyaman..membuat mata sya layu nak tido...kena lak ujan mula turun,lagi la mengantuk...

Tengah baring2 atas katil melayan mata yang mengantuk ,dan mendengar irama hujan diluar ,tetiba lak teringat kan ubi rebus....
Memang sedap makan ubi rebus time2 ujan nie..nk lak dicicah ikan kembung masin..perrghhh...sedap rasanya...kena lak air kopi o panas..lagi best...teringat masa sya kecik2 dulu.aruah nenek saya rajin rebus ubi waktu2 cam nie..
Dapat2 ubi yang fresh lak..yg ditanam keliling rumah..senang je lah cabut..x yah nk beli2 ....
Kalo nk makan cabut aje la,.pastu rebus...senang aje la...
Tapi sekarang payah la sikit nk makan ubi..sebabnya,ubi dh x banyak ditanan..kalo kt bandar lagi lah ..payah nk jumpa..kalo kat pasar,nasip2 la dapat jumpa..kalo ada pun mahal...

Okey lah mata sya pun dh mula layu nie..nk tido ..baru pas kerja mlm..x tido2 g nie....

Sya nk tido dulu ..
Sekian..

P/s:buat mu disana selamat bcuti..

Post a Comment