klik ....2...

SELAMAT DATANG...SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI...MAAF ZAHIR & BATIN....
 online

waktu....



hidup ku menghitung waktu....
waktu bergerak pantas...
tidak terhitung bagi ku...
waktu yang berlalu ...
ku biarkan ia pergi...
ku tinggalkan ia jauh-jauh...
yang ku tunggu...
waktu keceriaan
dan
kebahagiaan
.....
tetapi
bilakah aku dapat mengecapinya...
...........
.................
...................

Cahaya dan gelap...


Kilauan cahaya menerangi malam...
Hilang gelap di sebalik sinar....
Kegembiraan menghilangkan kedukaan....
Hilang kesedihan disebalik keceriaan...
...........

percaya atau tidak..


adakah anda percaya atau tidak.....
biasa nya kita tahu ikan yang besar adalah ikan paus dan ikan u....
spesis ikan-ikan nie adalah ikan air masin....
dan selalu di jumpai dan di lihat di mana-mana...
ini dah biasa kita lihat kan...
tetapi spesis ikan air tawar lak ...
pernah anda lihat....
mungkin anda pernah dengar...tapi x pasti ianya ada atau tidak kan....
tetapi memang ada.....






ha.....lihat lah bertapa besar nya ikan nie...
umpama seekor lembu jantan

tengok lah macamnana besar nya.....sampai 10 orang yang mengerjakannya


kalau daging nya di timbang 1kg...agak berapa keluarga yang dapat yea.....

hari nie penuh dugaan




hari ini adalah hari dugaan buat saya.....
macam jatuh di timpa tangga lak jadi nya..
tidak saya duga perkara ini berlaku....
nak tau apa yang terjadi....

1. Pepagi lagi dh sakit perut.pedih rasanya..nasib baik nk balik kerja..
2.dh sampai rumah..kunci mangga pulak patah...
Pikir2 punya pikir..panjat bumbung..rasa cam perompak lak..lalu atas syling dlm gelap..pastu nk turun...gerun lak ..tinggi tu...dlm 12 kaki...nekat aje lah..terus terjun ke bawah...sebelum terjun..mulut x habis2 membacam bismillah...nasip baik dapat mendarat dgn selamat...walaupun tapak kaki sakit..allhamdulilah saya selamat..x de apa2 berlaku..dapat juga masuk ke dlm rumah...cari kunci spair.....

pas nie...kena simpan kunci spair dalam keta....
takut kejadian hari ini berulang.....

dugaan n cabaran

selamat menyambut maal hijrah 1431





selamat mrnyambut maal hijrah ,semoga tahun yang mendatang penuh bermakna dalam hidup kita ....
dan tahun yang lepas menjadi pengajaran buat kita semua......

yang serasi dan sepadan.......





dalam....menantian ........
sesuatu yang dinantikan.....


mungkinkah akan aku dapat mengapai....


mungkinkah sesuatu yang aku nantikan akan ku temui......


adakah aku sedang berkhayal.....
mengelamun........


tetapi....
ingat lah....


sesuatu yang di nantikan tidakakan datang sendiri...


melainkan aku yang datang kepadanya..


dan mengapainya.....sendiri...


dan terus aku memilikinya....


tetapi....
adakah yang aku miliki serasi dan sepadan dengan ku...






aku pun tadak tahu


dan sampai kini aku menanti dan mencari.....


sesuatu yang serasi dan sepadan dengan aku....


menanti dan terus mencari.......
.....

sok nak tengok cerita santau....sapa dah tengok.....




salam....
tengah buat apa semua....
tgh wat apa tu.....
dah tengok cerita santau ker.....
macamana ceritanya....
ok x...
saya lom g tengok...
almaklom lah kerja...balik dah penat....
tapi saya planing nak tengok besok mlm ...
pas balik kerja ....
leh la nonton...dan balik lewat sikit...
sbb isnin kerja petang...
so leh la bangun lambat.....hahahaha....
saya dengar ceritanya best....n menyeramkan...
betul ker...
x sabar lak nak tenguk cerita santau sok....
hahahaah.......




stom warriors.....

















tunggu....punya tunggu...dah dapat tengok cerita nie.....
fuhh.....best giler la cerita nie...
dari mula sampai habis ,penuh aksi ....rugi siapa yang lom tengok....



effact bunyi nya sungguh mengancam....
denagan seni grafik yang unic.....
cam kat komic punya.........
memang best la.....
apa lagi....
g la tengok.....
saya dah tengok...
anda bila lagi.....






Jom tengok the storm warriors

Salam semua ...
Hahaha.,tengah wat apa petang2 nie...jom la kita tgk wayang ...sya
sekarang nie dlm panggung wayang ..nak tgk the storm
warriors...hahaha..
Saya x sabar2 nk tgk aksi-aksi hebat dlm cerita nie...

Sekarang nie tgh layan lagu yang bkunandang di corong sepiker pangung,
rentak irama yg dimainkan rentak disco.,..
Dan suasana dingin mula menyelimuti badan.,
sejuk rase nye...
Lagu sudah bersilih ganti.. Bila la wayang nk bermula nie...
....
Tunggu punya tunggu ...
Wayang pn dh nak start..
Ok la sya nk tgk nie... Bye

--
Sent from my mobile device

storm warrior vs ninja assassin



di antara 2 movie nie...yang mana paling best.........
sesiapa dah tengok movie nie.....
apa pendapat anda semua...
yang mana paling best...








BERFANTASI MASA MUDA VS MENYESAL MASA TUA


BERFANTASI MASA MUDA VS MENYESAL MASA TUA!!PILIHAN ANDA SEKARANG...KESANNYA MASA AKAN DATANG



MASA MUDA=AHH...ENJOY DULU....malaslah nak usaha lebih2,....marilah lepak2 buat apa susah2 nak tinggikan taraf hidup...., apa nak buat simpanan kat bank?...elehhh..angan2 mat jeninlah tuu,..jom buat bisnes duduk diam2 dapat duit..tak yah usaha?...AHH, AKU TAK CAYE SUME NIH...


masa tua kita tak tau lagiberingat sebelum sesuatu yg buruk terjadi...jangan buang masa anda buat benda yg tak berfaedah...RAMAI YANG BERPUSING2 DI TEMPAT YG SAMA SELEPAS BUAT SIDE INCOME? KENAPA INI TERJADI? SEPATUTNYA SEMAKIN LAMA SEMAKIN MAJU BIZ ANDA!! BUAT PILIHAN YG TEPAT SEBELUM ANDA BERPUSING2 DI TITIK MULA ANDA 6 BULAN YG LEPAS!!! MULAKAN PERUBAHAN ANDA SEKARANG!!!

THE BIGGESTLOSSER





tiada apa 2 yang di buat hari ini ...
nonton chanel 702 (HMK)astro
ujibakat kat asia...
ramai yang masuk...
semua berbadan besar...
seluruh lapisan masyarakat cuba nasib...
masa uji bakat tu ..ada makan2 lak tu...
13 minggu ...siapa yang leh kurangkan berat badan dapat usd$100.000...
huh lumayan sekali.....
nampaknya bukan senang nak kurus...
macam-macam aktiviti nak buat....
yea la kan...
nak berlari pas tu melompat...
bukan senang nak buat tu...
lebih-lebih lagi yang berbadan besar....
seksa di buat nya...
nampak nya bukan senang nak kurangkan berat badan.... 

apa aktiviti minggu ini......




salama semua...
apa aktiviti hari minggu ini.....
hari minggu adalah hari yang baik untuk menenangkan fikiran...
kerana hari ini lah kita dapat menenangkan fikiran...
yea kan dah 1 minggu dengan tugasan seharian ....
mesti kusut kepala kan....
macam saya nie dah satu minggu kerja 12 jam 1 hari,lesu badan di buat nya...
kerja malam lak tu....badan jadi letih ...mana tidaknya tidur siang ....mana lah puas kan..
dah lah tu lak kerja dalam econd lak...peluh dah tentu tidak keluar nya....so banyak lah garamgalian berkumpul kat badan....dah jadi lemau .....

so ....
hari ini saya nak merehatkan diri lah hari ini...
merehatkan otot yang lenguh....
dan kalo tiada halangan petang nie nak bersukan sikit...
nak keluarkan peluh....
nak buang segala garam galian yang ada kat badan nie...
hahaha...betul tidak.....

tetapi sebelum tu tengahari nanti saya akan pergi kenduri ke rumah sahabat saya...
almaklom lah waktu-waktu cuti sekolah niekan ,banyak majilis kenduri di adakan....
tetapi yang saya nak pergi nie bukan kenduri kawin.....
tetapi kenduri akekah .....

nie tengah kosongkan perut nie...hahaha...
kang kalo penuh perut ...makan sikit lak ...rugi.....
ahhaha...almaklom lah orang bujang....
malas nak masak ....

hari minggu nie saya tidak merancang nak kemana-mana ...
duduk kat rumah ajelah....
lagipun bulan nie cuaca tidak leh nak diduga...pagi panas tengahari atau petang hujan lak...
lagi pun sekarang nie musim hujan...
waktu hujan-hujan nie ddk rumah lagi best....
leh tido...hahaha...

okey lah setakat nie je lah cerita saya ....
lain kali sambung lagi.....
akhir kata ....

selamat bercuti buat semua.....

Fadhilat beristighfar:




Fadhilat beristighfar:


a. Sabda Rasulullah SAW : "Siapa yang melazimkan amalan istighfar 70 X sehari, dia tidak akan ditulis sebagai orang yang lupa (nyanyuk)."
Sebelum nyanyuk di hari tua, amalkan sejak muda-muda lagi. Rasulullah SAW menganjurkan kita beristighfar 70 atau 100 kali sehari. Baginda sendiri melakukannya lebih dari 100 X sehari. Adalah diingatkan untuk mencapai target ini, eloklah kita menjadualkan amalan zikir ini dalam
amalan-amalan harian kita.


b .Sabda Rasulullah SAW : "Siapa yang melazimkan amalan istighfar, akan dikeluarkan Allah dari sifat ham dan hazan. Sifat ham bererti gelisah yang tidak menentu yang sering melanda kaum wanita. Sifat hazan bererti berdukacita" !


c. Istighfar juga memurahkan rezeki. Jangan dianggap rezeki itu hanya dalam bentuk wang ringgit atau harta benda. Tetapi ia juga termasuk kesihatan, umur, kasih sayang dan anak-anak. Sedekah tidak semestinya dalam bentuk wang ringgit. Sedekah juga termasuk:


1. Tuturkata/percakapan yang baik.
2. Memberi salam.
3. Memaniskan wajah.


Juga terutamanya kepada ahli keluarga. Rasulullah SAW pernah bersabda,
"Kamu senyum sahaja pun sudah menjadi sedekah."
Terdapat juga suatu syair


Arab yang berbunyi :
"Nak buat baik, sangatlah mudah, Maniskan wajah, lembutkan lidah."
Maka setelah diberi peringatan oleh Rasulullah SAW marilah kita bertafakkur dan bermuhasabah diri-diri kita. Sekiranya terdapat sifat-sifat buruk yang boleh menjerumuskan kita ke dalam api neraka itu,
maka eloklah kita mengubah sikap kita dari sekarang.


" SAMPAIKANLAH WALAU SEPOTONG AYAT -Sabda Rasulullah SAW"

halal yang di ragui...





Mie Yabi 

RASA AYAM BABI 


50% halal....... . 


itu macam punya halal pun ada ka..ish2



syaitan dan arak...




syaitan menyesatkan kita....
jadi berhati-hatilah setiap masa....
kerana dia seteru yang nyata...


tontonlah...



apa pendapat anda semua setelah menonton video ini.....

bebas...




jikalau aku menjadi burung ,....
aku bebas bermain di ruang angkasa...
kemana mana aku pergi ,tampa halangan...
terbang tinggi ,sayup membelah awan....
melihat keindahan alam ciptaan tuhan...

kenangan 2009




salam buat semua....
hari ini dah masuk bulan 12...
dan tidak lama lagi kita akan menutup tirai tahun 2009 dan akan membuka tirai baru tahun 2010...
banyak kenangan yang di lalui pada tahun 2009....
kenangan manis atau pun yang pahit....kita rasai...
apabila dikenang kembali kenangan yang lalu...
mungkin ada di antara kita tersenyum sendiri. dan ada yang mengalirkan air mata....
yea la kan bermacam2 ialah kita tempuhi...
suka duka adalah mainan didalam penghidupan kita...
selagi hayat di kandung badan ,bermacam-macam kenangan kita tempuhi...
jikalau ada yang mengalami kenangan yang pahit...jangan lah salahkan sesiapa...sebaliknya ,kita renung apakah khidmah yang berlaku di sebaliknya...ia akan menjadikan kita lebih matang....
dan jangan lah nenyalahkan takdir .....

bagi diri saya lak....tahun ini adalah tahun yang mencabar bagi saya...
walaupun saya telah terlepas dari suatu beban yang tidak tertanggung...
saya hampir-hampir tewas dalam menghadapi penghidupan yang paling mencabar...
hidup saya macam terumbang-ambing....tampa tujuan....
namun dengan semangat yang cekal dan sokongan dari kengkawan ,hati saya menjadi tabah untuk menempuhi penghidupan baru....
semangat yang diberikan oleh kengkawan amat bermakana bagi saya...tidak kiralah dari alam nyata dan alam maya(rakan-rakan blogging)membuat saya tabah mengharungi penghidupan yang baru...

saya harap kenangan pahit yang saya lalui tidak akan berulang kembali...biarlah ia berlalu pergi...
dan tahun-tahun yang mendatang memberi sesuatu yang berharga dalam hidup saya....