klik ....2...

SELAMAT DATANG
 online

semoga berbahagia......buat ida.....


salam buatmu...

hari ini adalah hari yang bermakna buat mu...
semoga ia memberi sinar kebahagiaan dalam hidup baru mu...

di kesempatan ini ...
dari jauh
abg ucapkan

selamat pengantin baru...
dan 
semoga berkekalan sehingga keakhir hayat..
dan 
mendapat kebahagiaan yang berpanjangan..
dan
akhir sekali..
abg harap kan
kali nie penghidupan mu penuh keceriaan....
dan bebas dari kedukaan yang silam....

sekian 
wasalam...








selamat hari lahir buat Nurin..yang ke 6thn...




hari ini adalah hari lahir buat puteri tunggl saya...
iai tu nurin....
di kesempatan ini ..
ayh ingin mengucapkan selamat hari lahir...di murahkan rezeki..dan di panjangkan umur....
belajar rajin2 tau....




"selamat hari jadi ......nurin...."







nie hadiah yang ayh bagi(ibu yang pilih)
jaga baik2 tau...


bosannya....






entah mengapa malam nie sya merasa bosan..............
x tau mengapa.......
dunia nie rasa kosong ........
..........................
.............
.........
....



hahahaha.......
adakah sedang kesunyian......
tampa kawan atau teman untuk berbicara.....
ataupun
ada masalah dalaman.......
yang mana satu neh....
........


adoi.....
kenapa lah jadi macam nie.....
tolong saya......


apa kah perlu saya buat.....
berikan cadangan2 yang bernas untuk menghilangkan kebosanan saya nie......




aduh sekarang nie makin parah.......
pasrah....


hahahahahahahaaaaa...........
tolong......
tolong.....
...

3D street art









salam buat semua .....
adakah anda pernah mendengar tentang seni lukisan 3D .......
seni ini masih baru lagi....
sesuatu yang menarik .....

sumber

ada satu soalan....




salam semua...
kalo anda bijak.....
sila jawab soalan di atas....
sekian...


p/s;...........

tertangkap momok.....



salam buat semua sahabat....
tengah buat apa sekarang....
dah lama x dengar cerita yea....
yealah masing2 tengah sebuk dengan bidang masing2.....

amacam sekarang....
cuaca macamana hari ini....
lkat tempat saya cuaca x menentu......
pagi ujan petang panas.....kekadang mlm pun ujan....
macamana sahabat yang kat sabah n serawak....
musin ujan g kah di tempat sahabat2 .......
banjir lagikah di tempat sahabat ....

tapi apa2 pun jangan lah marah kerana hujan tirun tidah berhenti2......
itukan rahmat......
cuba kalo tidak hujan macamana......
kemarau lah jadinya........

hati ini saya nak berkongsi sesuatau dengan sahabat2 semua......
tentang camera......
hahaha......memang pelik lah bunyi nya
 ada lak pasal cemera lak......

yea lah kan dengan kemera kita leh mengambil gambar buat kenangan...
kenamgan di majelis perkahwinan....hari jadi....dan kejadian yang pelik2 pun dapat kita rakam kan di dalam camera........

ha ....cerita terakam yang pelik2 nie.....
memanglah mungkin perkara yang pelik2 nie di rakam secara tidak sengaja....
tengah pegang camera...tiba2 tertekan switch nya....
maka dengan tidak sengaja terakam lah benda yang pelik2 nie......
nie saya nak berkongsi satu gambau pelik yang terrakam oleh adik sahabat saya,yang sempat saya blutoot dari hphone sahabat saya ......
gambau yang tidak sengaja di ambil,di ruang bilik yang kosong,semasa beliau sorang2 dibiliknya........
sesiapa yang lemah semangat dilarang melihat gambau nie.....

  ini lah gambau nya........
mungkin ada yang berasa pelik.......
betul atau tidak gambau nie.......
saya pun x dapat nyatakan apa yang terdapat didalam gambau nie.....
gambau yang pelik.......
apa pendapat saudara/i sekelian....

hahaha.......sesiapa yang x kuat semangat tu.....cukup lah lihat sekali sahaja ....
jangan tenung lama2......kang terbawak2 lak dalam tidur...........
.........................................................................
moral:jangan suka2 main camera .....tangkap gambau sana sini........kang jadi macam di atas.......sapa yang susah.......x lena tido mlm.......

oklah setakat ine dahulu.........
dilain masa saya mengomel lagi.......
salam......

Doktor ikan


��Fish doctors

The Garra Rufa is currently the only fish proven to be effective and therapeutic in healing skin problems. The toe-sized carp, which grows to about 6cm- 8cm in adult size, nibbles only on dead skin cells to allow the growth of healthy skin and promoting blood circulation.

Unlike other fishes, the Garra Rufa has been proven in researches as safe to be used in fish spa treatments. It is a toothless fish, so one should not experience any pain but a mild tingling sensation and a peace of mind when in a treatment. / SEMPOI

sepohon kayu....




sepohon kayu....
gugur daun tinggal ranting...
akar yang kuat melengkau semakin lemah...
kulit yang berseri semakin pudar dan terkupas....
dahan yang teguh mula repuh....
sedijit demi sedikit jatuh mrnyebah bumi.....

dahulu..
semasa daun merimbun dan menghijau...
akar melungkar menyerap apasahaja dengan lahap...
kulit lebut menghijau....
dahan berlumba-lumba menjulang kelangit
menunjukkan keegoan nya....

dan kini...
pohon yang merimbun ,telah luruh daunnya...
dan dah tidak setegap dahulu....
menunggu masa untuk rebah ke bumi....
musnah dimakan anai-anai...
hilanglah keegoan..
tinggal penderitaan...

samalah dengan hidup di dunia ini....
seperti
sepohon kayu......


Let us share what Datuk Dr. Fadilah Kamsah used to say:





"Ada orang datang ke pejabat dengan perasaan penuh gembira & ceria ,
ada datang dengan perasaan "biasa" dan ada datang dengan perasaan serba tak kena "


Ingat lah, sesiapa yang datang hanya dengan perasaan "biasa" saja,
hasilnya adalah "biasa" saja, sesiapa yang datang dengan ceria,
hasilnya akan jadi lebih daripada biasa ataupun luar biasa.


Bekerja la dengan ceria agar menghasilkan produktiviti yang luar biasa yang
akan menggembirakan orang di sekeliling kita.
Semoga hasil itu akan mendapat keberkatan insyallah... . "


Jadi renungkan lah....


1. Ada antara kita datang ke pejabat hanya memenuhi tanggungjawab 'DATANG BEKERJA' tapi hampa,
hasilnya macam kita ' TAK DATANG' kerja


2. Ada kala kita rasa kita BUSY giler, rupanya kita hanya 'KELAM KABUT' .


3. Adakala kita rasa kita PERIHATIN , tapi rupanya kita BUSY BODY.


4. Adakala kita rasa kita OPENMINDED and OUTSPOKEN tapi rupanya kita KURANG PENGAJAR'AN.


5. Adakala kita rasa kita berpemikiran KRITIS , rupanya kita hanya lebih kepada
KRITIK yang mencipta KRISIS .


6. Adakala kita rasa kita ingin menjadi LEBIH MESRA tapi rupanya kita di lihat lebih MENGADA-NGADA .


7. Adakala kita suka bertanya 'KENAPA DIA NI MCM TAKDE KEJE', adalah lebih baik kita tanya
'APA LAGI KEJE YANG AKU BOLEH BUAT ?'


8. Adakala kita rasa kita ni pekerja yang SEMPURNA,BAIK DAN BERDEDIKASI tapi cuba tengok dalam-dalam, sela-
gi hati kita berdengki, jatuhkan reputasi sesama rakan sekerja (report kat bos kawan kita tak bagus dari kita) dan
tak amanah (mencuri dan tak siapkan kerja),kita sebenarnya patut terima hakikat betapa kita lebih teruk dari dari
anggapan kita itu sendiri.


Pejam mata dan renung lah diri, kalau kita perlu melakukan ANJAKAN PARADIGMA ,
maka lakukanlah segera...tapi manusia tetap manusia...
sukar untuk berubah kerana kita selalu beranggapan kita lebih baik...
adakah dengan merasakan itu kita sememangnya terbaik?


Maka untuk itu , mari kita mula senyum, ceria, mesra sesama kita
dan tingkat kerjasama dalam kerja,
tak rugi kita semai rasa 'kekeluargaan' dalam tugasan ..
kalau kita kurang kerja, cari la kerja membantu teman-teman yang lain.


Tak dapat gaji lebih pun tak apa sebab pahala dapat..
kita withdraw kat akhirat nanti...
tapi kalau kita asyik dengki mendengki..
nasib la sebab sudah ditentukan jalan yang sukar itu yang kita pilih..
~ Renungi lah, berapa ramai kawan kita dan berapa ramai lawan kita,
nescaya itulah kayu pengukur diri yang sebaiknya


"Mengkritik tidak bererti menentang,
Menyetujui tidak semestinya menyokong,
Menegur tidak bermakna membenci,
dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik."



terkenang zaman persekolahan..




salam buat semua......apa khabar semua...
saya harap anda semua ceria dalam menjalani penghidupan sehari2an...
yang belum berkeluarga,sudah pun berkeluarga...
dan yang telah berkeluarga telah mendapat cahaya mata.....
alangkah bahagianya .....
telah masuk tahun baru...
dan kanak2 yang telah leka bermain telah kembali ke zaman persekolahan......
bergembiralah mereka  kerana dapat berjumpa rakan2 yang telah sekian lama berpisah......
begitu ceria lah rasa nya......
bila melihat suasana bergini...saya terkenang zaman persekolahan dahulu......
rasa best nya ketika itu....
dapat bermain2 dan berlajar bersama2 kengkawan......
dulu saya di besarkan di sebuah kampung di johor.....
dan saya memulakan /mendapat pendidikan  pertama(darjah 1)di sebuah sekolah....
iaitu SEKOLAH KEBANGSAAN SERI YONG PENG....

ha....ini lah sekolah saya dahulu....di sekolah ini lah saya mendapat pendidikan...
dari darjah 1 sehingga ke darjah 6......
banyak kenangan di sini.....
kenangan kena denda dengan cikgu banyak sekali lah...
biasa kan murid terbaik kat sekolah...
kenangan yang baik tu kurang lah sikit......
teringat saya juga kat cikgu2 yang mengajar saya .....
apa kabar cikgu2 saya sekarang nie yea.....


di dataran ini lah perhimpunan setiap hari isnin di adakan...
saya dan rakan2 berbaris mendengar ucapan GB(guru besau)...






SEKOLAH MENENGAH DATO' SETH
dan
di sekolah menengah nie lah saya melanjutkan pelajaran...
dari ktingkatan 1 sehingga lah ke tingkatan 5..
almaklom lah saya nie kurang bijak sikit.....
bergitu juga lah di sekolah ini banyak meninggal kenangan buat saya....
dulu sekolah saya x macam nie....
sekarang nie telah banyak pembaharuan dibuat untuk keselesaan bagi perlajarnya...








pandangan sekolah saya sekarang.....


banyak kenangan di waktu persekolahan dulu....
kalo boleh kembali ke zaman persekolahan ....
alangkah best nya.....
menikmati zaman remaja....

tetapi apakan daya.....
waktu yang telah berlalu tidak akan kembali lagi.....
tinggal kenangan yang merwanai hidup....

akhirkata....
saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada guru2 yang telah mengajar saya....
dan mendenda saya ketika saya melakukan kesalahan....
kerana ...
dengan didikan cikgu2 lah sekarang nie saya berjaya dalam hidup.....

terima kaseh semua cikgu.......
.............
......
...
.

Renung sejenak........




dalam kesebukkan hidup... mari kita renung seketika......
Kata seorg teman, kita:

......lebih gembira menyambut 1 Januari daripada 1 Muharram !
......lebih tahu apa itu 14 Februari daripada 12 Rabiulawal !
......lebih membesarkan hari Sabtu dan Ahad daripada hari Jumaat !
......lebih khusyuk mendengar lagu daripada mendengar Azan !
......lebih suka lepak, tidur, tengok TV..dll daripada Solat dan mengaji !
......lebih tahu tentang artis pujaan kita daripada nama nabi-nabi Allah !
......lebih suka menyebut hello! dan hi! daripada Assalamualaikum !
......lebih suka menyanyi dangdut, rap, hip-hop...dll daripada berwirid
atau bertahmid !
......lebih suka memuji manusia daripada Tuhan kita sendiri !
......lebih suka membaca majalah hiburan daripada buku-buku agama !
......lebih suka ke konsert, karaoke daripada ke ceramah agama !
.......lebih suka memaki, mengumpat orang daripada memuji mereka !
......lebih suka mencarut , @#!*@!! daripada menyebut MasyaAllah !
......lebih suka kemungkaran daripada membuat kebaikan !
.......lebih bangga dengan kejahilan kita daripada bersyukur dengan keimanan kita !
......lebih cintakan dunia daripada urusan akhirat !

TETAPI bila ditanya arah tujuan kita, kita pasti akan jawab bahawa...

KITA SEBENARNYA......lebih suka menuju ke Syurga daripada ke Neraka !

Layakkah kita ke Syurga milik Allah???

mula perjalanan di tahun 2010




pembuka tirai 2010
sesuatu perjalanan yang agak jauh..
bermula ke 1 hari dalam 2010
dan berakhir pada hari yang ke 365..akhir 2010..
bermula dari tarikh ini...
perjalan hidup di mulai kembali..
perjalanan yang penuh pancaroba...
dan berliku...
mendatangan kenangan pahit dan manis.....
adakah tahun ini lebih manis dari tahun 2009
atau sebaliknya...
kita harungi bersama...
merentas perjalan hidup di tahun 2010....
.................................
........................
...........
.......
...
.

tahun 2009 penuh kenanagn




salam buat semua.....
apa khabar....
saya harap anda semua sihat dan sejahtera disamping keluarga yang tercinta..

kini telah 3 hari tahun 2009 telah melabuhkan tirainya....
menutup sejarah...kenangan pahit manis dalam tahun 2009...
kenangan yang tercatit didalam dairy 2009..
mmg banyak kenangan yang belaku di dalam tahun 2009 kan..
bergitu lah juga dalam hidup saya...
tahun 2009 adalah tahun cabaran dalam hidup saya...
dimana satu pertitiwa pahit yang berlaku dalam hidup saya di akhir tahun 2008,awal 2009..
peristiwa tersebut meninggalkan kesan yang mendalam di dalam hidup saya....
suatu peristiwa yang tidak diduga berlaku ....
namun saya hadapi perjalan hidup saya dengan tabah....
walaupun penuh dugaan...saya akhirnya dapat menerima segala dugaan itu....

untuk menghilangkan keperitan hidup di alam yang nyata ini...
saya cuba menyelami di alam maya ...(dunia blogger)...
dengan menyelami dunia maya ini,saya dapat melupakan kepahitan yang saya alami...
di alam ini lah saya melepaskan segala2 nya.......
dan saya berasa gembira kerana dapat ramai kawan  di alam maya ini....
saya dapat bertuka2 fikiran dan pendapat....
dan menjadi penguat semangat saya...
walaupun di alam maya ini sahaja....
saya gembira dan hilang keperitan hidup...
semuanya tersimpan didalam dairy 2009
dan
kini bermulalah dairy baru....
dairy 2010...
telah membuka tirainya menentukan perjalan hidup dalam tahun 2010....








saya harap tahun 2010
mendatangkan apa yang saya cari....
iaitu
kebahagiaan yang hakiki....
amin.....
....
..
.