klik ....2...

SELAMAT DATANG
 online

Ramadhan Tiba lagi


salam buat semua ,
semoga sihat dan sejahtera  semuanyer...
rasanyer kita baru jer habis berhari raya iadilfitri......
rasa nyer macam sekejap jer ...
sok dah nak berpuasa balik.....
bergitu cepat yer masa berlalu....
tampa kita sedari ...
dah nak masuk bulan Ramadhan balik.....
iai tu bulan puasa....
bulan yang penuh cabaran ...
mengwal nafsu dari apa jua yang dapat kita lakukan sebelum bulan puasa...
bukan senang heheheee...
bagi adik2 yang baru mula berlajar puasa,
memang berat bagi diaorang...
yer la selalu waktu siang boleh makan....
nie x leh makan lak....
seksa menunggu waktu berbuka...
x per lah ...mula2 puasa sekerat hari dulu...
pas tu penuh lak satu hari....
nak2 ada ganjaran yang akan di bagi...
mesti sanggup puasa penuh..

itu yang budak2 yang nak berlajar puasa....
yang orang tua lak ....
lain ceritanyer...
waktu nie lah datang macam2 penyakit...
alasan x nak puasa...
itu 1 hal...
yang lagi memalukan lak...
time2 puasa curik2 makan....
pas tu kena tangkap la pulak....
huh.....
sepatutnyer tunjuk lah tauladan yang baik kat anak kita....
supaya mereka dapat menghayati bulan puasa nie .....

hahaha.....sesiapa yang baru nak berlajar puasa....
atau sesiapa dah lupa niat berpuasa....

niat puasa




“Sengaja aku berniat puasa esok hari untuk menunaikan fardu Ramadan tahun ini kerana Allah Taala.”

Nawaitu sauma ghodin an’adae fardisyahri romadhona hzizhi sanati lillahhi ta’ala.

Dalam bahasa Jawa
ini yer ayat nyer

"ensun poso in dino iki sangking annakkane ferdune bulan ramdhan kerano Allah Ta’ala "

mudah2an taun nie kita berpuasa penuh lah yer...

SELAMAT BERPUASA SEMUA.......
Post a Comment