Kejadian yang tidak diduga...

Sedang saya duduk mgadap laptop saya...saya asyik melayan chatting
dengan teman-teman satu sekolah saya dulu...almaklom lah dah 18 tahun
tidak berjumpa..
Banyak lah yg di cerita kan ,
ada lak tu beberapa gambar lama yg dah diuploadkan ....
Gambar tu yg saya komen...
Komen saya dibalas,apa lagi saya pun balas la komen dia...
Sedang saya sebuk mengomen .......
Saya dikejutkan dengan satu situasi yang tidak saya jangkakan ia akan
berlaku.....
Keadaan malam yang sunyi...

Tiba -tiba saya terhidu sesuatu....dan tidak lama itu bulu roma saya
berdiri.....saya pun rasa lain macam........khusyukkan bchatting
dengan kawan lama saya terganggu...diganggu oleh bau tersebut....

Saya dapat menjangkakan ada sesuatu yang telah tersesat masuk ke rumah
saya....dan saya rasakan ia ada dekat pada saya....dan merenung saya
....walaun saya tidak nampak..tapi saya dpt merasakannyer....
Tetapi ia tidak menganggu saya......
Dalam keadaan itu ,saya cuba menegurnya dengan baik...

Saya menyuruh dia keluar kerana ia telah tersesat masuk kerumah
saya...darimana dia masuk ..dari situ lah dia keluar....dan saya tegur
ia lagi....
Kita sesama makhluk tuhan ,walaupun kita bebaza...jangan lah ganggu
saya,kerana saya tidak menggu dia... Dua tiga kali sya ulangi
percakapan tersebut.....
Mula-mula dia macam tidak mahu keluar...setelah saya ulang lagi buat
kali keempat...
Dan tidak lama tu dia keluar dan fahan apa yang saya katakan...
Saya rasa bulu roma saya tidak merinding lagi dan bau tersebut semakin
berkurangan ,lalu hilang....
Tenguk jam dah kol 12 .30tgh mlm..
Saya pun rasa lega ..dan terus padamkan laptop dan terus mandi......
Tetapi fikiran saya masih berfikir tentang kejadian tadi...tetapi saya
kuatkan semangat saya membaca syurah yang saya ingat....alhamdullilah
.....fikiran saya jadi tenang dari memikirkan perkara tersebut.....

P/s:perkara ini benar2 berlaku..dan saya tulis n3 ini dalam kol 3
pg,setelah terjaga dari tidor..

2 comments:

Raymond Menjang said...

nice story sir

alizankamar said...

to bujang:
terima kaseh..
selamat hari raya...