klik ....2...

SELAMAT DATANG
 online

melangkah ke tahun baru..............




selamat menyambut tahun baru.......
2011
selamat tinggal 2010
2010 dalam kenangan

wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

aff suzuki cup ...malaysia menang....tahniah wira malaysia.....





malaysia vs indonesia
1 - 2

malaysia boleh.....malaysia hebat....
pasti

MENANG
agregat 4-2..






wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

aff suzuki cup ...malaysia vs indonesia...







malaysia vs indonesia

malaysia boleh.....malaysia hebat....
pasti

MENANG





wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

2010 di ambang pintu.......


salam buat semua....
tidak di rasa masa bergitu cepat berlalu...
diam x diam kita dah sampai di penghujung tahun 2010.....
rasanyer baru semalam kita menyambut tahun baru....
dan tinggal beberapa hari lagi kita akan menyambut tahun baru lagi...
iaitu tahun 2011.....

detik berlalu bergitu pantas
tampa di rasa ia berlari lari...
meninggalkan kita...
siang berganti malam...
malam bertukar siang...
bulan berganti matahari..
matahari berganti bulan...
kita semakin hampir di pennghujung tahun 2010..
tahun yang meninggalkan kenangan manis dan pahit ..
yang kekal dalam ingatan ..
tersimpul dalam kenangan...

kasih terpaut..
hempedu terurai..
adatresam perjalanan hidup,
penyeri kenangan ,
yang tersimpan dalam kotak ingatan,
menjadikan pedoman di hari depan....
selamat tinggal 2010...
2010 dalam kenangan....




selamat datang 2011




wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

aff suzuki cup ...malaysia vs indonesia...











malaysia  vs indonesia   
3 - 0

malaysia hebat......malaysia boleh.........

wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

kakak demam......



salam buat semua...
huh....baru leh berinternet....
ujan baru berenti....
tadi kat sini ujan lebat...
hmmmm....
sekarang nie musim ujan......
pagi ujan petang ujan....
dan musim demam gak lah katakan....
ramai orang demam.....
x kita tua muda, kalo x kuat anti body....mesti kena demam....
badan saya pun ada rasa laen macam nie.....
sya nie pun baru balik dari hospital PUTRA ...
anak dara saya demam....
hari nie masuk hari yang ke dua....
hari pertama suhu badan nyer 39.9'c
mmg panas...
bawak ke klinik...
terus kena tahan kat hospital PUTRA...
masuk air.....
hari pertama terlantar x bermaya




nie lak hari ini(hari ke 2) dah sihat sikit....leh main intenet tuu.....huhuhuhuhu....
hari nie panas nyer kurang sikit,tapi lom stabil lagi....
mudah2an kakak cepat sembuh yer....
makan ubat ,yea.....
kalo kakak dah baik ,ayh leh bawak main kat J.J eh....

wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

Hujan dan salji

Sekarang nie cuaca x menentu .
Pagi panas .tengahari ujan sampai ke malam...fuh best nyer...dapat membuta hahaha..
Tgh sedap2 tido, rasa sejuk semacam jek ...rasa basah jek...aduh haru di buat nyea...nk tau kenapa.,
air naik...banjir lak......

Tp kan dulu masa saya kecil2.kampung sya selalu banjir..boleh di katakan tiap2 taun banjir....
Nk tau apa best nye.,
dapat mandi air banjir..fuh best nye ..dapat berenang kesana kemari....
Tp masa nk main air banjir.. 1 minggu selepas banjir..masa tu air dh bersih ...
Masa air mula naik ,jgn la nk main air banjir..sbb masa tu macam2 ada....

Dapat makan nasik kawah lak tu ......
Nak tau kenapa..sbb sesiapa yg tinggal di kawasan yg mengalami banjir .akan di pindah kan ke penempatan mangsa banjir...(biasanya kt sekolah atau dewan org ramai)

Masa tu lah dapat makan nasik kawah....
Pas tu makan ramai2 ..best ...
Mlm nye lak dapat tgk wayang gambar...tp sya dh lupa lak apa cita yang di tayangkan...hahaha..
Pas tu mlm tido beramai2 ...bergelempangan sana sini..hahaha...
Yang paling best lagi...dapat cuti sekolah tambahan yg x de dalam jadual...hahahaha....
Puas dpt main.....
Kenangan tu memang x dapat di lupakan....
Tetapi kampung saya dh lama x banjir .....so dh lama x main air banjir....

Di tempat kita di landa musim tengkujuh...
Di eropah dan negara2 lain lak dengan musim salji nyer...mcm mana lah ek......
Hmmmm....
Bila lah nk main salji...huhuhu....

Tp kan kalo kt kg .tengah waktu ujan nie..makan ubi rebus cicah ikan kering atau sambal tumis..best tau...kena lak ngan kopi o panas ...fuhhh ... Sedap nyer...

Tgh ujan nie..sya nk tido..sejuk2 nie sedap tido...

Jumpa lagi...
Zzzz....

Bunuh pelajar: Remaja, bapa tiri ditahan bantu siasatan






20/12/2010 2:53pm

JOHOR BAHRU 20 Dis. – Polis menahan seorang remaja lelaki dan bapa tirinya semalam bagi membantu siasatan pembunuhan seorang pelajar perempuan yang mayatnya ditemui di ladang kelapa sawit, di Parit Ju Darat, Tongkang Pechah dekat Batu Pahat pada Jumaat lepas.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata, remaja berusia 14 tahun itu ditahan pada 6.15 petang semalam di Kampung Parit Singgahan, Seri Medan, Batu Pahat, manakala bapa tirinya, seorang buruh berumur 44 tahun, ditahan pada 8.45 malam semalam, di Kampung Tebing, Tongkang Pechah.

Kedua-dua mereka direman sehingga Isnin depan. Penahanan mereka menjadikan lima orang ditahan setakat ini bagi membantu siasatan kes itu.

Siti Mazni Abdul Rahman, 14, dijumpai mati tersembunyi di bawah timbunan daun-daun kelapa sawit pada 5 petang Jumaat lepas dengan satu kesan tikaman di badan. – Bernama

sumber dari:utusan

....bunuh membunuh dah macam perkara biasa kat negara kita...
adakah negara kita akan menjadi macam negara luar....
dari awal tahun sampai akhir tahun,ada saja pembunuhan yang berlaku.....
huh apa lah nak jadi di zaman nie







wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

Dah bersawang

Salam buat semua...

Apa kabar .semua...
Huhu dh lama x update blog nie ,nampak dh bersawang lak...hehehe
bukan apa .sejak akhir2 nie idea nk mengupdate blog dah bekurangan lah...
X tau lah kenapa..nk katakan sebuk sangat tu x de la sangat....
Mungkin dah ketandusan cerita lah gamak nye...
Hahahaha...mungkin gak lah....

Tinggal beberapa hari kita akan meninggalkan tahun 2010...
Banyak kenangan dah kita hadapi...
Yg single dah bercouple.
Yg bercouple dah mendirikan masjid..
Yg berdua dh btambah 1 lagi (dapat cahaya mata tau)
dah dapat pangkat ayah dan ibu ,hahaha...

Dan banyak lah kenangan yg kita alami tidak kira pahit dan manis...
Semua kekal dalam kenangan 2010..

Amcamana azam taun lepas untuk di capai taun nie...
Adakah tercapai...hahahaha
kalo x tercapai tu..angan2 ajelah ,
pas tu di bawak ke taun 2011 dan ke tahun seterusnyer..hehehehe...

Bg sya taun nie taun yg banyak kenangan..

Dapat bjumpa kengkawan lama...
Yg telah berpisah setelah meninggalkan alam persekolahan..dan bawak
haluan masing2 ,dah banyak berubah semua...

X lama gi musim persekolahan akan bermula..
Kepada adik2 sya ucapkan
selamat berlajar..
Dan buat cekgu2 pula selamat mengajar....

Sekian..

--
Sent from my mobile device

Broadband atau strymx

broadband strymx atau broadband atau strymx.....

hmm yang mana paling ok