klik ....2...

SELAMAT DATANG
 online

berita terkini.......banjir di kampung saya....



hujan turun sejak malam tadi sehingga sekarang....
x berhenti2....
berita terkini yang telah saya dapat
kampung saya dah di naiki air...
laman rumah sudah di naiki air....


rumah di kelilinggi air...





parit pun dh x nampak.....

setelah 5 tahun x banjir...(kali terakhir tahun 2006)


dan di kawasan laen pula


banjir di sempang ker felda redong..


banjir di labis


kalo ujan  masih berterusan  ,kemungkinan  besar banyak kawasan akan di tenggelami banjir......
mudah-mudahan ujan cepat berhenti........







wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

anak ayam.....???????>>>>>>










layan lagu2 lama best gak time boring2 nie..




wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

apabila .........



apabila gagah mereka cari...
apabila dah lemah di tinggalkan pergi...
apabila berharta di sanjung bagai nak mati..
apabila dah papa semuanyer lari...





wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

cinta 1 ringgit.....


salam semua...
cinta adalah sesuatu yang indah...
kuasa cinta membuatkan seseorang itu bahagia..
dan dengan kuasa cinta itu juga membuatkan seseorang itu menderita....

setiap insanyang bercinta akan membuatkan sesuatu yang terbaik untuk membuktikan cinta nyer yang sejati kepada orang yang di cintai......
ada bermacam cara mereka melakukannya
ini adalah salah satu lah....
hahahaaa....

beliau menuliskan nama beliau bersama pasangan nyer di atas sehelai duit 1 ringgit....
dan beliau membayar untuk membeli sesuatu barang ,dengan menggunakan duit tersebut....
dan berharap jika duit 1 ringgit yang di belanjakan itu akan dapat ke tangan nyer kembali,ini membuktikan
cintanya terhadap pasangannya adalah unik.dan membuktikan jodoh mereka adalah kuat......
unik kan......hahahaha

duit ini saya dapat setelah berbelanja ,mula-mula saya tidak perasan,
apa bila ingin membayar di kaunter ,saya tenguk duit nie laen macam lak...
apabila saya belek, ada tulisan lak....
hhheheheee.....
dan dengan ini saya mendoakan agar beliau dan pasangannya dapat mencapai apa yang di hajatkan...
iaitu hidup bersama sehingga ke akhir hayat.....




wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

perjalanan....hidup...



kini berarak awan mendung...
mengikut arus pergerakan angin...
yang menghiasi dada langit...
keindahan alam ciptaan tuhan...

kicauan burung penyeri suasana pagi
sesejuk embun mengalir di hujung rumput..
sinar mentari lembut dari ufuk timur..
menerangi suasana pagi...

bermulalah aktiviti sehari2an..
mencari sesuap nasi untuk santapan
untuk menyara kehidupan seharian..
dipentas yang penuh pancaruba ini....

pabila lembayung menghiasi dada langit...
sinar mentari mula malap di ufuk barat...
di ikuti kicauan burung yang sungguh mengasyikkan..
terbang pulang sarang...

terang berganti malap..
dan terus gelap...
dada langit bertaburan bintang-bintang
rambulan pula menjadi penyeri malam...

bunyi cengkerik memecah kesunyian malam...
diiringi pula bunyi burung tukang...
di sambut pula alunan bunyi burung hantu...
menjadikan satu irama yang mengasyikkan...

malam meneruskan perjalanan nyer...
suasa dingin mencengkam tubuh...
mata menjadi berat....
masa untuk merehatkan badan....
menanti esok menjalankan tugasan seharian..




wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

dah bersawang lak......






laaa....dah bersawang lak blog saya nie.......bila lah nak di bersihkan.......heheheeheee....
bukan apa .....sekarang nie saya bergitu sebuk dengan tugasan seharian yang penuh....
n ketandusan idea ......
nanti jika fikiran saya dah lapang n idea dah mencurah2 saya akan update kembali...........



wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

Seseorang tu penting jika..???

( gambar sebagai hiasan)

Di waktu bilakah kita merasakan seseorang itu penting di dalam hidup kita..........??

Mari berbalas pantun

Kalau di melaka ada hang tuah.
Di johor pula si bongkok
kalau lah taun nie tahun yg bertuah,
jangan lah kita merasa bongkak..


Ada sesiapa yg nk membalas nyer...

Silakan

--
Sent from my mobile device

Kisah gempar dan menyeramkan......................................




Kisah gempar dan menyeramkan ini terjadi kepada Mohd Najib (Bijanz) yang bekerja di Taman Tasek Utama, Ayer Keroh. Pada hari tersebut (hari khamis petang jumaat) beliau terpaksa balik ke Kuala Pilah kerana saudaranya mengadakan kenduri arwah. Selesai kenduri lebih kurang pukul 11.00 malam, dia pun terpaksa berangkat balik ke Melaka sendirian walaupun agak lewat kerana keesokkannya dia bekerja. Takut akan dimarahi dek Shashi (superiornya) kerana lewat ketempat kerja.

Sampai di Bukit Putus, jalan yang bengkang-bengkok tu, dia pun ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang menahan keretanya. Hatinya tergerak pula ingin menolong. Lantas dia pun berhentikan Myvi auto merahnya dan bertanya “Apa ke hey cik adik malam-malam buta kat sini?”,”Abang.. tolong lah saya. Kereta saya rosak ni… Puas dah saya tahan kereta lain. Tapi semuanya tak nak berhenti. Boleh tak tumpangkan saya sampai ke Alor Gajah aje? Saya boleh bayar berapa abang nak.”. Entah macam mana dia pun tergerak hati nak menolong perempuan berbaju putih yang cantik… berdepot lak tuu..

” Oklah. Saya pun nak ke Melaka jugak”, terkeluar dari mulutnya… Tapi hatinya masih lagi was-was… Diapun membuka pintu dan mempelawa perempuan itu masuk. Perempuan tu bukannya nak duduk kat belakang, terus aje duduk di depan sebelahnya. Nak juga ditegur tapi terlalu pantas perempuan tu tutup pintu dan terus lock pintu. Berdegup juga hati lelaki tu. Dia cuba tenangkan dirinya… seolah-olah takde apa yang berlaku. Dia masih lagi membisu kerana menyesal kenapalah dia dengan mudah aje membenarkan seorang perempuan menumpang keretanya di tengah malam buta ni… seorang diri pulak tu…

Tapi yang peliknya, hatinya macam ditarik-tarik supaya menolong perempuan tu… Padahal, dia tu memanglah penakut dengan perempuan! Masing-masing hanya diam membisu beberapa ketika… Tiba-tiba… dia mula merasa seram & meremang bulu roma bila perempuan tu berbau wangi. Dia pun mulalah membaca ayat-ayat suci yang terlintas di kepalanya. Peluh mula membasahi dahinya. Dia makin tak senang duduk .Perempuan tu kelihatan agak bersinar bila kenderaan yang bertembung menyuluh kearah keretanya. Dia pun memberanikan diri dengan menjeling ke arah perempuan tu bila sampai ke selekoh yang tajam. Perempuan tu juga memandang kat dia sambil tersenyum. Menampakkan giginya yang putih… ditambah lagi dengan baju yang dipakainya…

Dia pun beranikan diri dan bertanya…

”kenapa cik adik ni pakai baju putih malam-malam ni??
”ni memang pakaian rasmi saya setiap malam jumaat… ”
” Saya ada kelas yasin… ” jawab perempuan tu
”Tapi.. putihnya lain macam aje… tak pernah pulak saya tengoknya ”
tanya Najib lagi sambil tersenyum simpul.
”Apa yang lain nya… sama aje. Eh, betul ke tak pernah tengok??”
” Eyea… lain macam aje. seram pulak saya dibuatnya… ”
” Ehh takkan sampai seram… ”

“Pakai aje le Breeze colour baru!!!”

Najib bengang bercampur bengong dan terus aje memecut laju Myvi merahnya itu.. walaupun lajunya tak seberapa.. Sekianlah aje… .. huhu...

hahahaaaa...........





wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

................................layan............................zzzzzzzzzzzzz













wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

permulaan 2011.....


salam buat semua....
semalam tahun 2010...
hari nie 2011...
sejarah 2010 dalam kenangan...
sejarah 2011 akan menjelma...
kemeriahan menyambut tahun baru
menyambut kehadiran tahun 2011...
apa kah sejarah pertama dalam tahun 2011...
hhhmmmmmm.............

apa2 pun saya harap sejarah tahun 2011 tidak lah seteruk tahun2 yang lepas...
selamat datang tahun 2011....




wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......