klik ....2...

SELAMAT DATANG
 online

Kenali Cara Lelaki Merajuk



biasa kita dengar perempuan selalu merajuk dan selalu nak di pujuk.... hahaha....macamana pulak lelaki yg merajuk..... macamana lak rupanya ... x dapat di bayangkan...

 lelaki yg merajuk biasanya:


  Diam Seribu Bahasa
Dia diam je sepanjang ada dengan kita. Walaupun kita bercakap dengannya, dia hanya mengiayakan atau dia anggukkan kepalanya saja. Dia sikit pun tak akan layan kita seperti sebelum ini. Jika benda ini berlaku, sah lah tu dia merajuk dengan kita.

  Buat Tak Tahu
 Dia akan buat tak tahu dengan kita. Jika kita minta tolong dengan dia seperti kemaskan meja ke, dia buat acuh tak acuh je. Paling teruk, dia buat-buat tak dengar (pekak betul-betul baru tau!). Ini cara protes yang paling teruk sebab dia bukan je buat kita geram tapi buat seolah-olah kita ni tak wujud.

  Menolak Untuk  Makan Bersama 
Bila lelaki merajuk biasanya dia tak nak jumpa kita atau face to face dengan kita. Dia akan bagi alasan seperti “awak makan la dulu, saya kenyang lagi la..lagipun, saya dah makan dengan kawan saya tadi” (walhal perut lapar… nak uji dorang, kita dok je sila depan dorang, sambil makan… )

Masam Muka 
 Tindakan yang ni ialah tindakan yang paling kita geram. Dah lah tak nak cakap ngan kita dah tu nak tarik-tarik muka pulak. Tak puas hati la konon. Tapi adat la kalau orang dah merajuk. Perempuan pun lebih kurang je! (amik hanger, gantung kat muncung dia)

  Baca Surat Khabar
Bab ni memang tabiat orang lelaki. Tapi kalau surat khabar tu dibaca banyak kali tanpa sebab maknanya jiwa dia tak tenteram & ada sesuatu yang mengganggu diri dia. Lagi-lagi pulak kalau tengah-tengah malam buta.

  Menonton Televisyen Hingga Lewat Malam
Dia akan tengok TV tu sampai larut malam walaupun rancangan tu bukan rancangan kegemaran dia. Mata dia di TV tapi hatinya ke lain. Kita kena peka beb!
  Keluar Rumah Tanpa Beritahu
Ada lelaki yang tak akan memberitahu mana dia nak pergi. Nak protes la tu kononnya. Kita jangan paksa dia untuk menjawab pertanyaan kita kerana confirm dia akan buat dek je!

  Matikan Telefon Bimbit
 Ha ni satu lagi tabiat lelaki. Dia tak suka diganggu bila perasaannya tengah marah. Untuk mengelakkan kita mengganggu dia, dia akan matikan telefon bimbit dia & bagi alasan bateri kong. Alasan dia satu je, dia tak mahu dengar suara kita takut perasan marahnya lagi kuat… Alaa, bila dah rindu call jugak last-lastnyer!


  Hisap rokok
 Macam tak pernah dapat rokok setahun…
 nota : kihkihkih,....... :)
wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

kebaikkan dibalas dengan kejahatan......



sang buaya dan sang kerbau....


kebaikkan dibalas dengan kejahatan...
kejahatan ditumpaskan dengan kebijaksanaan.....

kisah dan tauladan..
hikayat sang  kancil.....
:)
wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......

Pesta Sungai Melaka 2012 (1 jun -30 jun)


MELAKA 31 Mei - Selepas membuat persiapan hampir tiga bulan, Pesta Sungai Melaka 2012 Edisi Keenam anjuran Perbadanan Sungai dan Pantai Melaka (PPSPM) akan membuka tirainya esok hingga 30 Jun ini. Pesta yang berlangsung selama sebulan di beberapa lokasi seperti Dataran Sungai Melaka, Taman Rempah, Dataran Pengkalan Rama dan Dataran 1Malaysia, Klebang bakal menyajikan lebih daripada 80 acara menarik....... 

 datanglah beramai-ramai ke pesta sungai melaka....
bagi memenuhi aktiviti di musim cuti persekolahan ini.... 

pelbagai acara yang diatur berlangsung pada hari biasa dan lebih menarik sewaktu cuti hujung minggu bermula dari pukul 9 pagi hingga 11 malam.


 majlis perasmian pesta itu berlangsung di Dataran Pengkalan Rama dan akan disempurnakan oleh Yang Dipertua Negeri, Tun Mohd. Khalil Yaakob dan turut dihadiri Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam pada 8 Jun ini.


majlis perasmian akan dimeriahkan dengan kehadiran empat artis terkenal tanah air iaitu penyanyi veteran, Francesca Peter, Ana Rafali, Zarina AF dan Erry dari kumpulan Putra.


Antara acara menarik bakal menjadi tumpuan sepanjang sebulan pesta itu berlangsung seperti Melaka Idol, Bintang Pop Yeh Yeh, perarakan beca berhias, bot berhias, Melaka Parade, pertandingan memancing, Forum Perdana, Bintang Asli dan sebagainya.





sumber dari:utusan
wassalam..........SEKIAN TERIMA KASIH......