besok perjalan jauh...

besok merupakan hari yang agak sebuk bagi ku..
selepas balik kerja dlm kol 3 aku terus balik kampung...
perjalanan ke kampung ku mengabbil masa
lebih kurang 2jam,mengikut jalan biasa.
aku sampai lebih kurang kol nam petang...
kerana mengambil ibu dam bapa ku, dan meng hantar mereka le rumah adik ku,
kerana ada kenduri kahwin di rumah pak mertua adikku,al maklom lah musim cuti sekolah
maka ramai lah mengambil perluang yang ada ini..
aku bertolak dari kampung kerumah adik ku kira2 lepas maghrib.
dlm kol 8 lah ..
di jangka kan aku sampai ke rumah adik ku dlm kol 11 mlm(ini memandu cecara berkhidmah lah)...
dan keesokkan hari nya pula (hari sabtu)selepas aku balik kerja kol 7 mlm...
aku menghantar ibu dan bapa ku pulang kekampung atau pun terus ke pontian...
kerana mak long aku pula ada buat majelis meminang pulak....di jangkakan sampai dalam kol 11 mlm...mungkin maljis dah habis...
dan hari ahad pula aku ke majelis perkahwinan kawan rapat ku di kampung,...
kawan sepermainin masa kecik dulu....

petang ahad pulak aku di jangkakan bertolak balik ke rumah ku di melaka..
nampaknya dalam 2 atau 3 hari ini masa aku banyak di atas jalan...
nampak nya sanggat meletih kan....
balik kerja terus balik kampung ...
pas tu balik melaka g.
pas tu balik kampong g...

harap perjalan ku ini selamat....
selamat ke distinasi pergi dan pulang...
semoga hari isnin ini aku akan dapat mgupdate
blog ini nenceritakan perjalan ku ini

semoga kita dapat berjumpa di hari isnin depan...
wasalam...

5 comments:

Adinda Amy Sensei said...

salam..
berhati-hati di jalan raya k..

alizankamar said...

cik amy..
sya sentiasa igt org yang ter sayang...

Don Daughter's said...

bWAk ketE AtI2..

jGaN pnDG belAKnG...

LAlalA...

tp pNDg LAa CERmiN SIsi YER!!

hahaha:D

alizankamar said...

sya pandang depan...

alizankamar said...

rantong...
salam ziarah kembali..