Fwd: Dah raya dah...

Salam buat semua.
Apa kabar.sya harap sahabat2 semua ceria di hari raya ini.
Amacam aktiviti hari ini..
Mungkin sahabat2 sebuk yea..g beraya rmh atuk .g rumah sedara2 g rumah
sepupu sepapat . yea kan..

Saya lak mmg lah leh dikatakan sebuk la..(konon nyd la..hi...hi...)
Hari sabtu pas balik kerja (kol 3 saya blk kerja)saya pun kemas rumah alakadar.
Dan dgn semangat nak raya ,saya btolak balik kg....dlm perjalanan
.hati yg semamangnya dh ada kt kg..dgn tenang sya memandu..
Sampai kampung sya dlm kol 5 ptg, dan bermula lah aktiviti persiapan nk raya..
Leh dikatakn mmg sebuk la..

Dipendekkan cerita..

Hari ini dah raya..hari yg di nantikan umat islam 1 dunia...
Pg2 lagi saya dh bangun....dan bsiap2 nk g sembayang raya...

Pas sembahyang raya ,saya pn menziarah kubur atuk dn nenek saya..

Jam 12 tghari..saya dan keluarga memulakan aktiviti nk g braya...

Mula2 g rumah nenek sya kt B.P..
Dh tu g rumah mak long sya d pontian...tp malang nya mak long saya
tiada dirumah..dia 1 keluarga g beraya lak..kesian...

Pas tu g kluang lak .rumah pk ngah saya...

Dan sampai rmh saya kol 7 mlm..
Mmg letih di buat nya..tp apa nk buat...raya kan...

Sampai d rmh cadangnya nk merehat kn badan...ttp ada tetamu .,so
terpaksa lah melayan...

Mmg penat lah hari nie...beraya lah kata kan...
So saya pun masuk bilik untuk merehatkan badan...
Untuk menantikan
apakh aktiviti hari esok

Jadi sampai di sinilah dahulu,kang saya sambung g..

Sekian..
Wasalam..

--
Sent from my mobile device

--
Sent from my mobile device

3 comments:

IMANSHAH said...

Baru ghaya pertama, ada lagi 29 hari..haha

alizankamar said...

mmg raya ada 29 hari g...tp kalo dh bkerja kang payah nk beraya..kerja x tentu masa lak tu...selamat hari raya..

Don Daughter's said...

selamAT HAri raYA!!

LALALA :D