Raya oh raya

Salam buat semua sahabat -sahabat setiasahat.
Kali ini saya nk cerita pasal raya..
La raya lagi ker?...
Yea pasal raya g..
Baru sebentar tadi saya dan rakan-rakan seperjuangan telah bermeeting
dgn penyelia pasal bekerja di hari raya..
Dan berginilah berlaku apabila menjelang hari raya....
Penyelia saya berharap ramai yg dapat bkerja dihari raya..supaya
pengeluran product dpt dijalan kan seperti biasa..
Tetapi sambutan nya amat menyedihkan la.
Di mana ramai diantara rakan2 saya tidak mahu bkerja di hari raya...
Syahdu oo...malam2 raya atau pagi raya...
Orang tengah sebuk buat persiapan terakhir nk raya ...kena ngadap
mesin...pas tu dengar lak lagu hari raya lak..menetis lah ari mata...
Tapi setakat ini sambutan untuk bkerja di waktu raya sangat nenyedihkan lagi..
Puas penyelia saya merayu..tetapi x de sambutan ...
Saya pun simpati terhadap beliau..pikir2 nk gak kerja...tapi
mengenangkan ayah dan ibu saya...saya lebih sayangkan mereka.
X sanggup lak nk tenguk mereka berlenangan air mata kerana saya...sedih ooo...
Duit bila2 boleh di cari.tapi kasih ayah dan ibu.....sukar di cari..
Betul tak...
Ok lah setakat nie dulu yang dapat saya ceritakan pasal suasana nk
raya di tempat saya bkerja...
Sekian...

--
Sent from my mobile device

No comments: