klik ....2...

SELAMAT DATANG
 online

raya kena kerja

salam buat semua sahabat-sahabat setiasahabat
hari nie kita dah berpuasa yang ke berapa yea....
hari yang ke 13 kot...
wah kira2 lagi dalam 2 minggu lagi kita nak raya yea...
eh..eh ..ingat raya aje....
he..he...
bukan apa..suasana raya adalah suasana yang paling bermakna buat kita semua..
lebih- lebih lagi kepada kanak-kanak...
mereka tidak sabar-sabar lagi hendak pakai baju raya...
dan hendak pergi berraya....mesti dapat banyak duit raya kan...
lebih -lebih lagi yang baru belajar puasa...kerana ...
kalau berpuasa penuh..dapat duit raya penuh....
ini mmg adalah satu cara yang baik untuk mengajar mereka berpuasa.....
maka semakin hari ,semakin bersemangat lah mereka berpuasa....
itu bab kanak-kanak...
bab orang dewasa lain lak....
ttp pada orang dewasa mengikut cita rasa masing-masing lah...saya tak nak ceritakan...
tetapi bagi saya lak..macam raya tahun-tahun lepas gak lah...
nak tahu kenapa....
tengah berkira berapa hari dapat bercuti atau tidak....
silap-silap kena kerja di malam atau pagi raya...
syahdunya.....lebih-lebih lagi bila dengar takhbir raya....
masuk minggu ini dah 3 kali servay raya telah di buat....
tujuannya adalah...untuk mengira siapa yang sanggup berkerja di waktu raya...
tapi saya tanda x kerja lah...mana leh tahan oooo.....raya-raya kena kerja...
ttp biasanya yang baru masuk kerja lah ,kena kerja...ini dah jadi tradisi kat tempat kerja saya.budak baru kena kerja....
orang-orang lama cam saya nie di kecualikan...ha..ha...otai lah katakan...
jadi mereka kena kerja lah...dan lepas raya baru dapat cuti...
macam tu suasana tempat saya berkerja di waktu nak raya...
tetapi sesiapa yang berkerja di hari raya tu..di beri macam-macam keistimewaan.diantaranya...
makanan istimewa di hari itu(biasanya pada hari raya pertama lah)dan sedikit imbuhan
(tetapi tahun ini dapat lumayan tu...)...
tetapi siapa lah yang nak berkerja di waktu raya. ...
betul tak....orang sebuk pergi beraya ...dia sebuk pergi kerja.....
ttp dah mnasip kena kerja lah katakan....
saya pun dulu masa mula-mula masuk kerja pun cam tu gak.....
sedih oo....
tetapi apa-apa pun tangungjawap kena jalan kan....kang kalo melawan ,kena berhentikan kerja siapa yang susah....
yang ampunya badan lah yang susah.....
betul x....

sekian
wasalam...

nota:di sana kenapa sunyi sahaja....
Post a Comment